Diskuse

České dráhy a jejich snaha o inovaci první třídy ... aneb co není "sexy"?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Můj zážitek s první třídou - měsíc starý. Jeli jsme s kamarádem a našimi dětmi (celkem 5ks) na výlet z Hradce Králové do Častolovic. Zakoupili jsme na doporučení pokladního nějakou zpáteční skupinovou jízdenku. Vlak vypraven z HK, takže nebyl problém najít si místo.

Na cestě zpět přijel vlak do Častolovic ze směru Letohrad narvaný k prasknutí, jen první třída úplně prázdná. Nu což, doplatíme rozdíl, hlídat pět stojících dětí se nám nechtělo. Přišla průvodčí a prý doplatek k naší skupinové jízdence nelze, že takový doplatek nemá v systému. Navrhoval jsem, ať vyjede ze svého přístroje jakýkoliv jiný doklad v hodnotě toho doplatku (tržba jako tržba) a prý nelze. A nemůže nás ani nechat v té první třídě.

Takže ČD prostě raději vozí v první třídě vzduch a i když jim nabízíte peníze, odmítnou je. Jako podnikatel toto nechápu a příště prostě pojedu autem.

0 0
možnosti

Tak to jste asi musel narazit na průvodčí, která asi něco nevěděla. Polde stránky https://www.cd.cz/typy-jizdenek/1-trida/-26332/ paltí, že u vyjmenovaných jízdenek a slev není možné dokoupit jednorázový doplatek do 1. třídy, ale je nutné vždy doplatit rozdíl mezi cenou jízdenky 1. třídy a zaplacenou cenou za původní jízdenku.

A ve výpisu je i jízdenka skupinová. Takže nevím, proč se tvářila, že to nejde. Nebo já něco nechápu.

0 0
možnosti

nedavno jsem mel moznost projet se vlakem "vyssi kvality."pochopil jsem,ze ty normalni vlaky budou sai dobytcaky.neboy vlak vyssi kvality se skladal ze starych vagonu,pamatujicich komunisty,toalety tez jiz pamatovaly hodne.nejak jsem neoochopil,v cem se ta vyssi kvalita skryvala.

0 0
možnosti

To se bohužel stává. Na některé rychlíky vyšší kvality, na kterých by měla jet jednotka InterPanter je bohužel kvůli poruchovosti InterPanterů občas nasazena starší souprava. V takovém případě byste ale měl mít nárok na kompenzaci ve výši 30 Kč za chybějící zásuvky a WiFi.

0 0
možnosti

V pondělí jsem jel s ČD ráno z Brna do Hodonína nějaký "lepším" vlakem. Jelo více lidí, měl jsem starosti a tak jsem nedával na situaci kolem sebe pozor. Sedl jsem si. Po čase přišla průvodčí a chtěla ať doplatím, protože prý sedím v 1.třídě. Řekl jsem že se omlouvám a že se tedy přesunu do 2 třídy. OK. Jen jsem nepochopil, v čem je vlastně rozdíl, kromě toho, že 1. třída měla sedadla červená a nepatrně větší stolek, než 2. třída, která měla sedadla modrá. Napadá někoho v čem jiném je 1.třída lepší ? Mně tedy ne. Za co tam chtějí ČD více peněz ?

0 0
možnosti
Foto

Stalo se mi totéž v příměstském vlaku. Rozdíl byl v jiném odstínu modré na potahu a možná kvůli zásuvce, ale to si nejsem jistý.

0 0
možnosti