Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o48m45a80s 12N81o58v90o51t87n90y 1671534126945

Takže ten hacking spočívá v tom, že vlezu na eshop ČD a tam si koupím jízdenku. Maximálně se podívám, jestli na delší cestě se to nevyplatí rozhodit na dvě jízdenky. Co se týká In-karty, tak pokud člověk jezdí pouze občas, nepravidelně, tak se už prakticky nevyplácí, protože nabídek mají ČD docela hodně a některé jsou dostupné zcela bez In-karty nebo je tam na In-kartu zanedbatelná sleva vůči jiné akční jízdence. Navíc např. v IDS JMK, pokud nechci jet EC / Railjetem, tak v 99% případů vyjde levněji IDS jízdenka bez jakékoliv In-karty, navíc je tam časová platnost, kdy se dost často dá stihnout i cesta zpět na jednu jízdenku.

0/0
11.2.2016 1:34

M14a86r29e24k 10T79o52p60i73č 4975689457433

"Hackujeme ... " - tedy to je titulek... ;-D

"Povinná výbava na cesty jménem In Karta"

Jak kde. Jako cestující jezdím vlakem celkem dost, ale nejčastěji využívám jiné nabídky (celodenní jízdenky, tarif IDS JMK, Včasná jízdenka).

Takže např. loni se mi investice do roční In karty (akční cena při Dni železnice) jen tak tak vyplatila. Jejím pořízením jsem celkově získal pouhých 30 korun.

"... nicméně v tarifu Českých drah není ani slovo o tom, kolikrát můžete takové výměny provést."

Sázím boty, že v nejbližší době se zmínky o omezení převodu objeví.

"Hack č. 4: Kumulejte věrnostní body"

Připadá mi, že tento odstavec je poněkud nedopsaný. Nevím, nevím, zda všichni čtenáři tuší, k čemu se ty body vlastně dají využít a jaká je tedy jejich reálná hodnota.

0/0
10.2.2016 17:59

T40o86m57a78s 72N59o96v91o58t10n25y 1511204856185

U těch věrnostních bodů je jejich problémem hlavně to, že ty jednotlivé odměny jsou nevyrovnané. Pokud srovnám počet bodů a nabízený bonus, tak některé bonusy ve srovnání s jinými za podobnou hodnotu jsou "předražené". Nicméně ten bonusový systém je docela dobrý, protože body se načítají i za "cizí" jízdenky koupené přes můj účet na eshopu. Ovšem počítám s tím, že nebude trvat dlouho a dráhy to omezí, protože to budou lidi využívat ;-) Případně mazat "staré" body jako to dělají nesolidní obchodníci typu Billa nebo CZC

0/0
11.2.2016 1:38

J97a10r85o20s16l25a38v 93T98a64c39h97o57v13s12k49y 2252330784270

Tak a ted si to precetl nekdo z CD a tyhle finty s predcasnym vystoupenim zarazi. Cestujici zaplati vyssi ceu a slevu mu bude davat hotove pruvodci pri vystupovani.

0/0
10.2.2016 9:31

P91a89v97e18l 52L85i52p93r11t 4210265981925

Zajímavé informace. R^ Člověk aby si vzal železničního poradce, když chce využít služeb Českých drah.

+2/0
10.2.2016 6:27

M41i54l57a68n 73W46e78l11s87e10r 5752698198811

Systému slev ČD nerozumí nikdo. V neděli jsem jel s babičkou z ČB do Zlaté Koruny. Pokladní nám řekla, že lepší než důchodcovská sleva na babičku je lepší skupinová za 2 osoby. No dobrá. Bylo to asi o 14 Kč levnější. Ale ve vlaku by pán se 2 dětmi a psem. Neměli žádné průkazky ohledně věku. Průvodčí vymýšlel všechny druhy slev a trvalo mu to 10min (2 stanice) než vymyslel správnou jízdenku. Dále tam byl pán se synem, který chtěl zpáteční do Stožce. Vymyslet nejvhodnější jízdné trvalo průvodčímu 5 minut (1 stanici).,,,,,,,,, A cestou zpět nastupovalo v Holubově asi 30 lidí. Než to průvodčí všechno vymyslel, tak jsme byli v ČB. Jízdenku jsme platili 3 minuty před vystoupením na nádraží ČB.

A tímto nechci říct, že byl průvodčí neschopný. Naopak. Byl velmi schopný a ochotný. Akorát systém slev je v ČD tak komplikovaný, že se v tom nikdo nevyzná.

+2/0
9.2.2016 20:52

P67a78v81e32l 60K21u76r64f21ü56r91s19t 3938983385109

Díky za blog, v systému slev ČD aby se čuník vyznal a na pokladně člověka ani na možnou úsporu neupozorní. To je vždycky pocit, když průvodčí ve vlaku řekne: "A proč jste si nekoupil tu a tu jízdenku v té a té variantě, bylo by to levnější". Proto díky, na mé trase, kterou jezdím 2 x měsíčně (PÁ tam, NE zpět) je úspora 56 kaček za jízdu na osobu. Jezdíme 1,5, tedy celková úspora za měsíc je 168,- a to jen díky tomu, že jízdu přetáhnu do vybraného města. Za rok je to slušných 2.000 korun. Hezké. Děkuji!

0/0
9.2.2016 18:37

R66a19d80e39k 82J65a32n48a36t33a 9125566824182

Ono je to jen složitě popsáno.

Zkráceně by stačilo říct: mezi většími městy jsou už několik let akční ceny kvůli autobusové konkurenci (seznam jev e-shopu). Podívejte se, jestli start nebo cíl vaší cesty není poblíž takového města.

0/0
9.2.2016 20:16

P39a38v70e63l 91K81u34r56f14ü51r11s31t 3598583395729

Jojo, v seznamu jsem našel nejbližší město své zastávky. Jde o to, že nebýt tohoto blogu, tak by mne ani nenapadlo takové město hledat. Neměl jsem zkrátka tušení, že to má vliv na cenu. A má, jak jsem psal výše.

0/0
9.2.2016 20:27
Foto

L78i68b29u58š26e 19H46o69l54z44b76a34c48h52o81v47á 1929563645193

Doufejme, že ČD neupraví ten složitý ceník slev po přečtení Vašeho blogu tak, aby ho zjednodušil a tím některé slevy odboural.

0/0
9.2.2016 16:59

P84e47t93r 86U98h45e59r 1316986203865

Hele, asi dobrý, ale abych s sebou nosil Váš blog jako návod na to, jak jezdit s ČD co nejlevněji, mi nepřipadá nejpraktičtější. Připadá mi, že na malou Českou republiku je systém cen a slev strašně složitý. A Váš blog to potvrzuje.

0/0
9.2.2016 14:54
Foto

M63i28l77o16š 91F20. 22P62e93c61h45a24r 3483101850625

Spíš pokud jezdíte po nějaké trati častěji, je dobré si zjistit, jestli by se vám nějaké takové řešení nevyplatilo.

Tohle jsou ale dlouhé trasy; na kratších a hlavně příměstských trasách stojí za úvahu, zda se nevyplatí nějaká varianta jízdného městské hromadné dopravy.

Například na trati Beroun-Praha Smíchov se vyplatí namísto jízdného na In Kartu 25 jet na lístek pražské MHD (32 Kč) a dále z Radotína na Smíchov pokračovat vlakem na tramvajenku pražské MHD (oproti dále uváděným variantám lze pokračovat i na Hlavní nádraží, ale nen možné jet rychlíkem). Lístek ČD i s In Kartou přijde na 38 Kč; pokud byste neměl tramvajenku (nebo jel rychlíkem na Smíchov) 47 korun a bez In Karty dokonce 62 korun.

0/0
9.2.2016 15:09

P56e85t90r 46U21h64e52r 1726436193965

No právě, ten systém je tak složitej, že se v něm normální člověk nevyzná a ani neví, kde má hledat. A to všechno se děje na "pár" kilometrech našich tratí.

0/0
9.2.2016 16:28



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.