Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já bych asi do takových složitostí nešel. Zatraktivnění 1. třídy je zbytečné, pak jí bude jezdit příliš mnoho lidí a příplatek opravdu nestojí moc, kor s inkartou. Je tu, ale 1.třída nižší kategorie a to je ta na některých rychlících nebo regionálních vlacích. Tato třída toho většinou nabízí méně než 1. třída ve vlacích vyšší kvality. U ní navrhuji inspiraci Německem: IDS příplatek do 1. třídy. Třeba v Dráždanech stojí doplatek do 1. třídy v rámci IDS 1,20EUR při cestě do 1 hodiny a 2,50eur při cestě do 4 hodin. Tento doplatek je vzhledem ke vzdálenostem, které lidé těmito vlaky nacestují mnohem spravedlivější a odlišuje ji od 1.třídy vlaků EC apod. Další inspiraci v Německu vidím v posílení úlohy inkarty. Týká se to především IN50. Proč si mám kupovat aplikaci IN50, abych na ni měl ve většině případů slevu 25%? IN50 je sama o sobě dost drahá na to, co nabízí, takže doplnění 50% slev tam, kde jsou nyní jen "in" slevy 25% by tuto aplikaci výrazně zatraktivnilo, motivovalo lidi jezdit mnohem víc vlakem (když už dali "tolik peněz" za kartu) a upsalo by si mnoho zákazníků k ČD.

2 0
možnosti

Tak ona ta In Karta a aplikace In 50 od nového roku mírně ztraktivněna byla, protože se poskytla nově sleva 50 % na traťové jízdenky, což doposud nebylo.

Jinak máte pravdu, že starší vozy první třídy toho opravdu moc navíc nenabídnou, ani tu zásuvku.

Váš návrh inspirovaný Drážďanami rovněž není špatný, na rozdíl od toho ODISprima je navíc i jednorázový (kdežto ODISprima je nutno koupit na určité časové období), takže se mohu rozhodnout podle potřeby operativně. Taky by šlo R^

0 0
možnosti

Pane jo takovej rozbor  se hned tak nevidí.Hezky napsané.Ale není prvořadým úkolem všech dopravců doprava osoby z bodu a do bodu b?osobně je mi jedno jestli ty necelé tři hodiny z prahy do ovy mám či nemám net, stejně když tak tak drtivá většina kouká na filmy a nepracuje.poštu číst nemusím aspoň nikdo neotravuje. a v pendolinu se dá docela dobře dřímat.fakt by mě zajímalo kolik práce uděláte při týhle cestě.jinak můj bejvalej šéf tvrdil že kdo není schopen udělat svou práci za oficiální pracovní dobz nemá na svém místě co dělat.;-)závidím vám tenhle problém.a porovnávat něco se švýcarskými drahami je trochu mimo mísu.mimochodem víte jaké je průměrné zpoždění vlaků na trase tokio-hirošima za rok?23 vteřin.a víte jaká je průměrná odchylka přistavení těchto expresů na nádražích?7 centimetrů.doufám že máte nad čím přemýšlet a dát nějakej iniciativní návrh všem dopravcům v čr.;-)

1 0
možnosti

Dobrý den, jsem rád, že vás můj článek zaujal. Souhlasím s tím, že prvořadým úkolem je doprava z bodu A do bodu B.

Zmínil jste, že je vám jedno, jestli máte internet či nikoliv. Vcelku vzato, dlouho tomu tak bylo, že internet nebyl. Pak ale přišla konkurence. Ta nevznikla jen u nás, ale i v sousedním Rakousku. V obou případech, tj. u nás RegioJet, v Rakousku dopravce WESTbahn, bylo novinkou i wifi připojení k internetu.

Na to samozřejmě postupně národní dopravci zareagovali a dnes už tedy internet je ve všech spojích railjetu v rámci Rakouska i ve všech Pendolinech.

Jak internet ve vlaku každý využije, je už jeho věc. Každopádně někteří cestující to chtějí a mají potřebu si něco v tom vlaku vyřídit :-) Já jsem třeba loni jel v červenci z Brna do Znojma autobusem s bezplatnou wifinou a po cestě jsem dořešil něco, co se nějak nestihlo dokončit.

1 0
možnosti

...dobrý den..

...vaše články čtu rád...a současně jsem z nich vždy otráven...jsem pouze příležitostným uživatelem kolejové dopravy....a vždy když si od vás něco přečtu...tak si začnu připadat jako blb...který nejspíš nenajde ani vchod do nádraží...natož aby si dokázal koupit správnou jízdenku.....;-)

0 0
možnosti

Dobrý den, těší mne, že mé články čtete a souhlasím s vámi, že tarifní struktura je poměrně složitá. Za sebe vidím třeba problém v tom, že České dráhy nabízejí na některé trasy dvě velmi podobné jízdenky. Jedna se jmenuje Včasná jízdenka a druhá Akční jízdenka. Stačila by bohatě jedna varianta, klidně stále odstupňovaná podle dne nákupu, ale ne dvě varianty jízdenek.

Další zajímavostí je zvláštní cenotvorba u některých relací. Například vlakem z Brna do Znojma můžete jet za 80 Kč, pokud si jízdenku koupíte den dopředu a nemáte In Kartu se slevou. Pokud ale In Kartu máte a budete jízdenku kupovat den dopředu, nabídne Vám automat, respektive eShop bez problémů jízdenku za 85 Kč! I když upřímně pochybuji, že by tak někdo jel, protože autobus je na této trase rychlejší a jízdenka na IDS JMK je lacinější, je vidět, že sem tam jsou v těch cenách dokonce chyby.

1 0
možnosti

jednou ze zasadnich vytek k tarifun CD je jejich slozitost a neprehlednost, uz jen projit vasi reserzi da dost zabrat. a vy byste to chtel jeste vic zeslozitit. me neprijde normalni, aby nakup jizdenky na vnitrostatni vlak byl slozitejsi nez letenka na druhy konec zemekoule. vlak prece slouzi k aktualni doprave, ne abych musel cestu planovat mesic predem

0 0
možnosti

Dobrý den, máte do jisté míry pravdu. Návrhy číslo 5 a 6 nabídku jízdenek mírně znepřehledňuj, nicméně u ostatních návrhů se domnívám, že by opravdu mohly pomoci zlepšit vnímání ČD u veřejnosti - vám by se třeba nelíbil návrh číslo 9?

0 0
možnosti
  • Počet článků 326
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.