Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tip na neobvyklou úsporu při jízdě vlakem z Brna

Dnešním článkem bych rád představil způsob, jakým se dá ušetřit při cestě z Brna do Moravskoslezského kraje. Rád bych však předem upozornil, že jde o cenovou úsporu jen za určitých podmínek a navíc půjde ve výsledku o jízdu časově náročnější. Ovšem v případě, že nespěcháte a navíc budete kupovat jízdenku ne v týdenním předstihu, může se vám mé řešení vyplatit.

To bylo tak. Minulý týden jsem se rozhodl vyjet na víkend do Polska a protože jsem se k plánování cesty odhodlal se zpožděním a potřeboval jsem se dostat v pátek z Brna do Českého Těšína, začal jsem zjišťovat, kolik že mne bude stát jízdenka na tuto trasu. Protože cena 190 Kč se mi moc nelíbila, rozhodl jsem se zkusit experimentovat. Jasně, mohl jsem si koupit jízdenku týden dopředu a stála by mne jen 150 Kč, ale jak už jsem naznačil, tentokrát jsem se rozhodoval nějak moc dlouho....

Výsledkem bylo to, že jsem do Českého Těšína necestoval ne 3 hodiny a 4 minuty, ale 4 hodiny a 16 minut, ovšem cena jízdenky byla nižší.

Toho jsem dosáhl rozdělením jízdenek. Konkrétně jsem cestoval nejprve z Brna rychlíkem do Olomouce na Akční jízdenku za 80 Kč. Pravda, jízdenka na tento úsek by se dala pořídit i za 75 Kč, nicméně za tuto cenu již nebyla Včasná jízdenka Česko dostupná.

A z Olomouce do Českého Těšína jsem již cestoval na Včasnou jízdenku Česko, kterou se mi podařilo zakoupit už bez potíží a její cena je bez ohledu na den nákupu vždy 90 Kč.

Výsledek? Cenové náklady na cestu z Brna do Českého Těšína byly 170 Kč, respektive v lepším případě mohly být dokonce 165 Kč (ale protože jsem jízdenku z Brna do Olomouce koupil až moc pozdě, nešlo to).

Obě jízdenky jsem pořídil večer před cestou, výsledkem tedy bylo, že jsem ušetřil 20 Kč. Možná si teď řeknete, že uspořit 20 Kč a cestovat z Brna do Českého Těšína o hodinu déle není zas tak velká sláva.

Je však nutno vzít v úvahu, že díky akci Českých drah jsem se mohl z Olomouce do Ostravy dokonce svézt spojem SC 505 Pendolino, takže jsem část své cesty mohl strávit v pohodlí vlajkové lodě Českých drah, navíc s internetem zdarma, což bylo docela příjemné. Navíc jsem posléze přešel pěšky do Cieszyna, odkud mi jel polský vlak a pokud bych jel s dražší jízdenkou, byl bych v Českém Těšíně příliš brzy.

Podobně lze ušetřit při nákupu jízdenky den nebo dva dny před odjezdem z Brna do Třince (kdy plná cena Včasné jízdenky Česko je 200 Kč, kdežto rozdělením jízdenky na úsek Brno - Olomouc a Olomouc - Třinec lze získat cenu 170 Kč, případně dokonce jen 165 Kč). V takovém případě je však již nutné počítat s cestováním delším o cirka hodinu a 40 minut.

V momentě, kdy víte dopředu, že pojedete z Brna do Českého Těšína / Třince (či případně do Havířova), se samozřejmě takováta kombinace nevyplatí finančně ani časově. Nicméně, v případě nouze a dostatku času na cestu se může rozdělení v tomto článku popsané hodit. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | středa 25.9.2013 21:57 | karma článku: 17,62 | přečteno: 964x
  • Další články autora

Miroslav Hruška

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma: 8,06 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Jak si zpřehlednit prohlížeč?

Taky máte potřebu mít v prohlížeči otevřeno mnoho stránek, přesněji v terminologii prohlížečů panelů (a ne jen vše mít v záložkách)? Já už teď tolik ne, dříve během studia na vysoké jsem tu tendenci měl.

26.10.2020 v 9:06 | Karma: 10,99 | Přečteno: 810x | Diskuse| Věda

Miroslav Hruška

Ze života Jana Marka - pohled člověka se zdravotním postižením na situaci nejen v dopravě

Každý běžný den cestuje veřejnou dopravou mnoho lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Každý z nich vnímá při cestování různé problémy, které nám nemusí být zcela zřejmé. O nich jsem v polovině února hovořil s Janem Markem.

22.3.2020 v 20:03 | Karma: 7,64 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Miroslav Hruška

Sáňkování ve švýcarském stylu

Tahle zima radovánkám na sněhu příliš nepřeje. I když v noci z 11. na 12. února přes noc napadl sníh a Brno se pokrylo aspoň na chvíli do zimního kabátku, bylo to málo. Zvu Vás na sáňkářský výlet do Švýcarska (a na závěr na pivo).

25.2.2020 v 7:46 | Karma: 9,57 | Přečteno: 459x | Diskuse| Cestování

Miroslav Hruška

Nočním vlakem napříč Polskem - aktualizovaný průvodce pro rok 2020

V lednu 2019 jsem na svém blogu poprvé publikoval podrobného průvodce cestováním nočními vlaky v Polsku. Jako každý rok však dochází k úpravám, proto v následujícím článku zhodnotím aktuální situaci.

3.2.2020 v 12:04 | Karma: 16,52 | Přečteno: 1335x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  19:12

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 326
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.