Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co nám České dráhy zapomněly říct?

26. 12. 2015 12:22:00
Když jsem se na začátku prosince vrátil z Londýna, koupil jsem si následující den z Prahy jízdenku do Brna za 175 Kč. Pravda, pokud bych si ji koupil dříve, ušetřil bych, odteď však budu platit více. ČD o tom ale taktně mlčí.

Oficiálně se v tiskové zprávě ze 4. listopadu s názvem "Ceny většiny jízdenek ČD se od prosince nezmění" doslova uvádí:

České dráhy ponechají v novém jízdním řádu ceny většiny jízdních dokladů na úrovni letošního roku. Úpravy několika málo vybraných nabídek budou minimální a drtivé většiny zákazníků se vůbec nedotknou.

Pravda, hned první novinka je vlastně spíše pozitivní:

snížení ceny jízdného v 1. vozové třídě ve vnitrostátní přepravě ve všech tarifních kilometrech (z 1,5násobku na 1,3násobek obyčejného jízdného ve druhé třídě, doposud to platilo pouze na vzdálenost nad 121 km),

To je rozhodně příjemná novinka, problém je ovšem v tom, že pro moji nejčastější trasu Brno - Praha (respektive do léta tohoto roku především trasu Brno - Uherské Hradiště) je taková změna k ničemu, protože na tuto trasu používám především Včasné, respektive Akční jízdenky a k nim bych musel doplatit tak jako tak zbytek částky k částce, kterou bych zaplatil za první třídu.

Co mne však zarazilo při studování podmínek Akčních jízdenek pro trasu Brno - Praha, je fakt, že nově budu platit za jízdenku z Brna do Prahy ne 175 Kč, ale 179 Kč s In Kartou. A v případě, že bych neměl In Kartu, tak v den odjezdu pak 219 Kč, nikoliv 210 Kč. Samozřejmě, tato cena platí v případě, že si jízdenku koupím až v den odjezdu nebo den předem, pokud si jízdenku koupím dříve, bude cena zajímavější. Ale na druhou stranu, úspora je maximálně 20 Kč u varianty s In Kartou, respektive 30 Kč bez In Karty (jde o ceny Včasných jízdenek). Tyto úspory však obvykle neřeším.

Vzhledem k tomu, že na trase Praha - Brno jezdí poměrně dost cestujících a někteří si jízdenku kupují až v den odjezdu, tak se jich tato změna ceny o 4, respektive 9 Kč dotkne v každém případě. Ačkoliv nemohu odhadovat, kolik cestujícících takto cestuje, ale s ohledem na úvodní komentář Českých drah, že drtivé většiny zákazníků se úpravy nabídek nedotknou, tak u trasy Praha - Brno si troufám odhadovat, že této cenové úpravy si cestující všimnou. České dráhy tak nemají zcela pravdu. A ještě o tomto zdražení taktně v tiskové zprávě mlčí, respektive zapomněly nám tuto novinku říct. Zdražení Akční jízdenky mezi Prahou a Brnem zjistíte až ve chvíli, kdy si jízdenku kupujete, případně studujete dokument k této nabídce. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | sobota 26.12.2015 12:22 | karma článku: 19.47 | přečteno: 1452x

Další články blogera

Miroslav Hruška

FlixBus a jeho expanze po České republice aneb divoký zelený kapitalismus v praxi

Už přibližně měsíc se ve světě autobusové dopravy v České republice odehrává konkurenční boj mezi FlixBusem a RegioJetem. Na první pohled by se zdálo, že konkurence je vítaná, ale jak jsem zjistil, FlixBus nehraje podle zákona ...

17.9.2017 v 11:47 | Karma článku: 29.01 | Přečteno: 1884 | Diskuse

Miroslav Hruška

Netradiční květnový výlet do Polska aneb Polsko (rychlo)vlakem i letadlem - díl první

Je sobota 20. května, sedm hodin ráno a já právě vyrážím společně s kamarádem z Brna vlakem do Bohumína a dále do Polska. Co jsme všechno viděli a zažili, o tom už následující reportáž...

12.8.2017 v 17:30 | Karma článku: 14.53 | Přečteno: 745 | Diskuse

Miroslav Hruška

České dráhy a jejich snaha o inovaci první třídy ... aneb co není "sexy"?

Aneb co vlastně očekávají České dráhy od první třídy ve vlacích? A co je a není "sexy" v případě první třídy, alespoň podle pana Martina Bělčíka, člena představenstva Českých drah? A co bude spíše "sexy" podle mne?

8.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 24.43 | Přečteno: 3433 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak jsem vypnul aneb reportáž z druhé víkendovky v Jeseníkách

Jedna víkendovka mi nestačila. Respektive nebude stačit. S tímto pocitem jsem se přihlásil na obě jarní víkendovky Zeměchval. Takže sotva jsem se vzpamatoval z jedné víkendovky, vyrážím v pátek 5. května do Jeseníku znovu.

27.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 10.77 | Přečteno: 379 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Adam Mikulášek

Těžba lithia je prý ztrátová. No tak investujme do fabrik na jeho zpracování!

Již léta se mluví o potřebě, aby se tu vyrábělo zboží s vysokou přidanou hodnotou. V případě lithia to znamená místo vývozu „syrového“ lithia tu vybudovat podniky na jeho zpracování, tj. především výroba baterií.

21.10.2017 v 10:37 | Karma článku: 19.58 | Přečteno: 406 | Diskuse

Luboš Smrčka

Regulovat máslo? Jen to ne!

Předvolební čas přináší podivuhodné nápady. Jedním z nich je cosi, co bychom mohli nazvat „diskusí“ o regulaci ceny másla. Rozumím, že se nikomu nechce platit 65 korun za čtvrt kila, ale cenová regulace by byla krok do pekla.

20.10.2017 v 9:23 | Karma článku: 21.12 | Přečteno: 1156 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Tunel z lithia?

Copak by to bylo za volby, kdy se pár dnů před nimi nerozhořela taková pěkná a typicky česká kauzička?

20.10.2017 v 8:00 | Karma článku: 44.83 | Přečteno: 8746 | Diskuse

Aleš Szabó

Euro - ANO/NE ????

Kdyby tato otázka byla zodpovězena před volbami, tak by i volby mohly proběhnout bez špinění volebních soků a zesměšňování se politiků mezi sebou. Proč tato velmi důležitá otázka zajímá média jen okrajově?

19.10.2017 v 18:50 | Karma článku: 17.08 | Přečteno: 397 | Diskuse

Martin Laštovica

Udělování výjimek z EET je nefér vůči poctivým podnikatelům

„Sliby, chyby,“ říká se. A před volbami to platí dvojnásob. Nechme ale stranou to, že někteří politici pravděpodobně na svoje sliby zapomínají už ve chvíli, kdy se uzavřou volební místnosti.

19.10.2017 v 12:15 | Karma článku: 17.64 | Přečteno: 652 | Diskuse
Počet článků 300 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1737

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji v Turistickém informačním centru města Brna, kde se starám o portál Go To Brno. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 spravuji stránku Esperanto.cz na Facebooku. V současnosti připravuji stránku Lesnický Slavín. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.