Na úvod trochu metodiky. Test jsem prováděl v internetovém prohlížeči Internet Explorer 11.0, který ale v počítači prakticky nepoužívám a je tedy bez různých doplňků.
Pro společné hodnocení uplatňuji stejně jako v říjnu 2011 následující metodu. Protože obvykle platí, že první nalezenou stránkou je reklama Googlu, bude platit, že stránka dopravního podniku, která bude hned pod reklamou, tedy na druhém místě, dostane 10 bodů. Protože obvykle platí, že na první nalezené odkazy lidé nejvíce klikají, bude platit, že pokud stránka dopravního podniku bude na třetím místě, dostane 8 bodů, na čtvrtém pak 6 bodů, na pátém pak 4 body (šesté pak 2 body, sedmé místo = 0 bodů). Do pořadí bude započtena i sekce "Místa pro dotaz mhd blízko lokality nějakéměsto" a rovněž odkaz na IDOS - na prvním místě by měl být spíše odkaz na dopravní podnik.
Nadále platí, že budu hodnotit česká města, ve kterých je MHD provozováno alespoň na bázi autobus a tramvaj nebo autobus a trolejbus, případně autobus + tramvaj + trolejbus. Vynechám provozy, kde se používají jen autobusy. Budou to tedy tato města: Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, České Budějovice, Pardubice, Hradec Králové, Olomouc, Zlín, Liberec, Opava, Jihlava, Teplice, Ústí nad Labem, Chomutov, Most a Mariánké Lázně. Do Googlu zadáme vždy "mhd název města".
Test jsem provedl dne 25. 12. 2014.
A jak to dopadlo? To už najdete v následující tabulce:
Město | Snadnost nalezení stránek v roce 2011 (body) | Snadnost nalezení stránek v součanosti - aktuální situace | Změna ve snadnosti nalezení stránek v % |
Praha | 10 | 8 | 0.8 |
Brno | 4 | 4 | 1 |
Ostrava | 10 | 8 | 0.8 |
Plzeň | 10 | 8 | 0.8 |
České Budějovice | 8 | 8 | 1 |
Pardubice | 10 | 8 | 0.8 |
Hradec Králové | 8 | 10 | 1.25 |
Olomouc | 6 | 8 | 1.333 |
Zlín | 10 | 10 | 1 |
Liberec | 10 | 8 | 0.8 |
Opava | 10 | 10 | 1 |
Jihlava | 10 | 10 | 1 |
Teplice | 6 | 6 | 1 |
Ústí nad Labem | 10 | 8 | 0.8 |
Chomutov | 10 | 8 | 0.8 |
Most | 10 | 10 | 1 |
Mariánské Lázně | 10 | 10 | 1 |
Jak je tedy vidět z tabulky, u většiny dopravních podniků se situace nezměnila, u některých se ovšem situace zlepšila k lepšímu, ovšem u některých i zhoršila...
Špatné však je, že závěr z října 2011 nadále platí: Nejhůře v tomto testu dopadl Dopravní podnik města Brna. Psal jsem tehdy: "Situace se snad časem zlepší, protože DPMB, a.s. nyní vytvořil novou stránku a tak se hodnocení možná změní, což by nebylo od věci." - stránka už sice je nová (a navíc už relativně stabilní), ale situace se nezlepšila....-mir-