Únorová návštěva Jižního Města - postřehy Brňáka...

22. 02. 2014 20:50:00
Stalo se již tradicí, že pravidelně po zvládnutí všech zkoušek v zimním semestru někam vyrazím na výlet. Jednou to bylo na pět dnů do Polska, jednou do Francie, letos jsem se rozhodl vyrazit do Prahy. Nikoliv jednodenní, ale vícedenní návštěvu mého spolužáka z gymnázia jsem sice plánoval už loni v létě, ale nakonec jsem hlavně jezdil do Rakouska a během semestru už moc času na vícedenní návštěvu čas nebyl. Takže nakonec jsem se spolužákem domluvil na návštěvě až po zkouškách a tak jsem v sobotu 8. února dorazil odpoledne do Prahy.

Ihned po příjezdu do Prahy se ale zdravím s kamarádem, který je podobně jako já fanda do železnice a městské hromadné dopravy. Naše kroky vedou do jedné restaurace, kde jsem mu ukázal alespoň některé fotky z loňských cest do Rakouska...

Pak už je ale čas se sejít se spolužákem na Václavském náměstí a pěšky vyrazit do jedné restaurace nedaleko Havlíčkových sadů. Nebudu zde podnik jmenovat konkrétně (jestli chcete vědět, napište mi vzkaz :-) ), nicméně můj spolužák vybral naprosto skvělý podnik pro oslavu hotových zkoušek. Tak skvělá žebra jsem už dlouho neměl...navíc jsme dostali misku s vodou na umytí rukou a stojánek, na kterém byla rola papírového ručníku...zkrátka skvělý servis a ideální začátek mého pobytu v Praze...

A pak už jsme vyrazili metrem na konečnou metra C - Háje. Během večerní procházky k bydlišti spolužáka jsem si moc zajímavostí nevšiml. Poznávání zajímavostí "Jižáku" mělo začít v neděli. Ráno jsme začali přemýšlet, kam vyrazíme. Nakonec jsme vyrazili do Milíčovského lesa. Třebaže místy byly cesty blátivé, nakonec jsme došli až k místnímu rybníku a nedaleké minizoo s koni.

Tož pěkné místo, ovšem pohled na "hradbu" paneláků byl zajímavým kontrastem. Od rybníku jsme pak pokračovali k místnímu mokřadu. Jeho úprava se mi moc líbila.

milicovskyrybnik.jpg

Pohled na hradbu paneláků od Milíčovského rybníku

Minizoo

Minizoo

Od Milíčovského lesa jsme pak šli na ulici Opatovská. Je fakt, že ne že bych takovou "hradbu" neznal z Brna, přesto na mne dlouhý panelový komplex nedaleko místní polikliniky zapůsobil...

Hradba dlouhého paneláku

Hradba dlouhého paneláku

Zmínil jsem polikliniku - ta mne hodně překvapila. Ještě do roku 2009 byla dle těchto stránek poliklinika ve špatném stavu, ovšem právě od roku 2009 ji má ve správě firma Medifin s.r.o., která provedla rekonstrukci objektu. A rekonstrukce se celkem povedla a barevné řešení fasády mne příjemně překvapilo.

Sympaticky vypadající poliklinika

Sympaticky vypadající poliklinika

Na druhou stranu jsme ale na protější straně objevili místo, které veřejným prostorem nazvat nelze. Z jedné strany objektu je sice restaurace, ovšem na druhé straně je jen velmi prázdně vypadající zastřešený průchod.

Zvláštní veřejný prostor

Zvláštní veřejný prostor

V Opatovské ulici jsme si dali oběd v "typicky české" restauraci, tj. čínské :-) Potom jsme pokračovali ke stanici metra C - Opatov. Po cestě jsme prošli kolem dvou vysokých budov, z nichž žlutá dříve podle spolužáka sloužila jako hotel a v roce 2012 se většina vybavení prodávala. A tak je dnes hotel zavřený. Vedlejší šedý dům ale nadále zřejmě funguje jako běžný panelák.

Zvláštní hotel

Zvláštní hotel

Od tohoto komplexu jsme šli už konečně ke stanici Opatov přes poměrně velkou louku, ovšem nutno dodat, že byla poměrně nezajímavá. Tedy, vlastně nebyla - na jednom místě jsem si všiml jakýchsi komínů...

Jakési komíny

Jakési komíny na louce

Poznámka: při zpětné probírce fotek jsem zjistil, že na komínu je nějaká značka naučné stezky, ovšem když jsem se podíval na turistické mapy na serveru mapy.cz, nikde stezka není naznačená...Tak nevím, co to mělo být...

Stanice metra celkem pobavila. Záchody nefungují, ovšem protože nebyly odstraněny cedule s přešrktnutým symbolem muže / ženy, vypadá to, že bankomat v této stanici nesmí používat ženy :-)

Bankomat pouze pro muže

Bankomat, který nesmí používat ženy :-) ?

Od stanice metra Opatov jsme šli přes stanici Chodov do Kunratického lesa. Stejný nápad mělo toho odpoledne i mnoho dalších lidí...ovšem to ničemu nevadilo, les se mi moc líbil.

Později odpoledne jsme se vrátili na metro a dojeli zpět na Háje, odkud jsme šli ještě za světla k bydlišti spolužáka. Ještě za světla jsem vyfotil zajímavý hotel Kupa, což jsou dva "nádherné" paneláky, kterou jsou v horní části propojené mostním přechodem...

Hotel Kupa

Hotel Kupa - dominanta Jižního Města I

Kromě toho jsem si všímal různých barevných variant fasád domů po zateplení. A tím skončilo mé nedělní objevování "Jižáku". V Praze jsem sice zůstal až do úterý, ale to jsem již měl program hlavně v centru Prahy. A nutno dodat, že jsem si opět užíval krásu historického centra Prahy, tj. chození uličkami, které moc neznám, tj. ve stylu "vidím nějakou pěknou odbočku, tak měním směr"...-mir-

Autor: Miroslav Hruška | sobota 22.2.2014 20:50 | karma článku: 19.27 | přečteno: 1423x

Další články blogera

Miroslav Hruška

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma článku: 8.06 | Přečteno: 423 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 31.82 | Přečteno: 1173 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.78 | Přečteno: 123 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.39 | Přečteno: 210 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse
Počet článků 326 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1966

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...