Nové funkce portálu Kdyjedeš

1. 11. 2013 22:18:00
Dnešním článkem bych Vám, čtenářům mého blogu, rád představil zajímavé novinky na portálu Kdyjedeš. Ten totiž nově již není čistě seznamovacím portálem (což byl dříve portál www.zajizdy.cz, který už ale není v provozu) či portálem pro domluvu spolujízdy (takto funguje portál www.vlakomat.cz), ale stal se z něj velmi ambiciózní portál pro plánování cest vlakem po ČR.

Určitě tu situaci znáte - jedete vlakem z Prahy do Ostravy a potřebujete si pořídit jízdenku. Tak jednoduché to ale není: na této trase si konkurují tři dopravci a každý má jinou cenovou politiku. Takže co v takové chvíli dělat? Pokud používáte jednoho dopravce pravidelně, pak samozřejmě není v zásadě co řešit. Co když si ale chcete porovnat, se kterým dopravcem pojedete nejlevněji? Je tu možnost si postupně projít všechny tři stránky dopravců a porovnat si ceny, časové možnosti a nakonec se rozhodnout. Ovšem tento postup vyžaduje čas navíc. V takové chvíli byste patrně uvítali něco ve stylu, že zadáte který den a v kolik hodin pojedete přibližně a nějaký portál Vám nabídne cenová řešení. Že Vám to přijde odněkud povědomé? Jistě, protože takto fungují portály na vyhledávání letenek, například www.letenky.cz.

A právě na tomto principu funguje nově i portál Kdyjedeš. Otevřete-li si stránku www.kj.cz, vidíte, že i nadále můžete hledat spojení na jiné trasy. Tato funkce mi ale v době psaní tohoto textu příliš nefungovala, jistější to bylo na původní adrese www.kdyjedes.cz. Ovšem hlavní novinkou je možnost srovnání ceny více než 200 vlakových spojů mezi Prahou a Ostravou. Po otevření adresy https://www.kj.cz/spoje-praha-ostrava uvidíte nejbližší možnosti cesty z Prahy do Ostravy, respektive po prohození šipkou na trasu z Ostravy do Prahy. V době psaní textu jsem viděl samozřejmě již jen tuto možnost:

Poslední večerní spojení z Prahy do Ostravy vlakem R 443

Šipka směřující ven ze čtverečku znamená, že po kliknutí na odkaz Koupit bude návštěvník přesměrován na eShop Českých drah, kde bude potřeba zadat zbývající náležitosti. Pokud máte In-kartu, bude Vás cesta samozřejmě stát méně, protože nalezená cena je pro Akční jízdenku v základní variantě, nikoliv cena Akční jízdenky se zákaznickou slevou.

Zajímavější už je situace ve chvíli, kdy kliknete na "Následující den". To už se spojení pochopitelně nabízí více a je patrné, že pokud člověk nespěchá ráno po sedmé hodině z Prahy do Ostravy, tak se zřejmě vyplatí cesta se společností RegioJet než Pendolinem. Ovšem je třeba samozřejmě pamatovat na to, že obě tlačítka "Koupit" směřují na stránky dopravců, kde lze ceny ještě drobně upravit. Částka 239 Kč u RegioJetu je samozřejmě nejnižší částka, na kterou se lze dostat v dané chvíli. Což znamená jízdu v kupé pro šest lidí. Ale v době psaní článku už bylo volné pouze jedno místo, takže se může stát, že pokud si nákup rozmyslíte, tak za chvíli už místo bude obsazeno a nejnižší cena bude 295 Kč za oddíl Relax. Jenže, i tak je tu problém - portál Kdyjedeš nezohledňuje to, že můžete mít žákovskou slevu či slevu na ISIC, takže navržená cena portálu je v takových případech vyšší.

A pochopitelně - i v případě jízdy Pendolinem lze cenu modifikovat díky vlastnictví In-karty.

Dále portál Kdyjedeš nabízí filtrování dopravce, pokud Vás tedy zajímá srovnání jízdenek "žluté armády" a "černé tramvaje", žádný problém. Zde malá poznámka: u Českých drah se ve výsledcích nezobrazují volná místa, ta jsou zobrazena pouze u RegioJetu a LEO Expressu.

Dalšími zajímavými volbami je volba období na 7 dnů - následně se Vám zobrazí tabulka veškerých spojení na 7 dnů a výsledky si můžete třídit podle ceny, doby jízdy a také samozřejmě podle času odjezdu. V posledním jmenovaném případě pak dostanete poměrně zajímavou tabulku:

Ukázka spojení na celý týden

Jak je z obrázku patrné, lze si takto pohodlně porovnat, v které hodiny a v které dny jezdí spoje tří konkurenčních dopravců. Pochopitelně, cena se může pro jednotlivé dny lišit, ač je spojení ve stejný čas (a tedy i počet volných míst). To je samozřejmě dáno politikou "kup dříve, pojedeš levněji".

Zajímavostí však je, že u spojů dopravce LEO Express se objevuje ikonka nákupního vozíčku, nikoliv šipka směřující ven ze čtverečku. Jak je to možné? Je to dáno tím, že portál Kdyjedeš je obchodním partnerem dopravce LEO Express a.s.

Proto Vás tedy po kliknutí na vozíček stránka nepřesměruje na stránky dopravce, ale nabídne Vám přímo koupi jízdenky na Vámi vybraný spoj. Pochopitelně i zde si můžete měnit parametry, pokud tedy vlastníte zákaznickou kartu, tak bude cena ještě nižší.

Pěkné, užitečné, ale...

Výhodnější by však bylo, pokud by bylo možné zadat parametry typu nárok na slevu (In-karta se slevou 25 %, 50 % či 100 %, s:)mileCard, kreditová jízdenka Student Agency, sleva pro důchodce či žáky) ještě před samotným výběrem spojení. V takovém případě by ale musela být asi větší spolupráce s Českými dráhami a RegioJetem, tj. bylo by dobré do stránky integrovat i elektronické obchody těchto dvou dopravců, protože jinak by asi nemělo moc smysl zadat si parametry na slevu, které by bral v úvahu pouze dopravce LEO Express.

Dále by byla dobrá také možnost zvolit si spojení v delším časovém horizontu, nikoliv na nejbližších 7 dnů, protože i v delším časovém období se ceny mohou lišit, zejména u spojů ve špičce a mimo špičku (a navíc u Českých drah jsou někdy Včasné jízdenky Česko vyprodány na určité dny dávno dopředu).

Závěrečné zhodnocení

I přesto však hodnotím tento portál jako velmi nadějný projekt, který může být velmi užitečným pomocníkem pro každého, kdo jezdí mezi Prahou a Ostravou a věřme, že již brzy půjde hledat a porovnávat ceny i na kratší vzdálenosti, například z Prahy do Olomouce či z Pardubic do Ostravy. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | pátek 1.11.2013 22:18 | karma článku: 0.00 | přečteno: 344x

Další články blogera

Miroslav Hruška

Výměna místenek u Českých drah - na co si dát pozor aneb co možná nevíte

Už je to skoro rok, co je možné koupit vnitrostátní jízdenku Českých drah a stornovat ji snadněji než dříve. Vrátit se dají jízdenky koupené jak přes e-shop ČD, tak i na pokladně. Je tu však jeden zádrhel, o kterém asi nevíte.

13.8.2018 v 8:30 | Karma článku: 9.70 | Přečteno: 955 | Diskuse

Miroslav Hruška

V Brně bude jezdit více klimatizovaných autobusů

Současné horké dny znamenají snížený komfort ve vozidlech MHD obecně. V dálkových autobusech je klimatizace běžná, vozidla MHD ve většině českých měst ji zatím spíše nemají. V Brně však klimatizovaných vozidel bude brzy více.

6.8.2018 v 8:55 | Karma článku: 6.05 | Přečteno: 240 | Diskuse

Miroslav Hruška

Makáme ... 75 % sleva na jízdném ... ale za jakou cenu?

Už je to nějaký ten týden, co se na nás z billboardů usmívá premiér Andrej Babiš a snaží se nás s roztaženýma rukama, jež rozhazují, přesvědčit kampaní, že jeho vláda maká. A důkazem je i sleva 75 % na jízdné. Má to ale pár vad.

28.6.2018 v 9:41 | Karma článku: 18.75 | Přečteno: 2296 | Diskuse

Miroslav Hruška

Prezident Zeman jmenoval podruhé Babiše premiérem a "nezklamal" ...

Tak byl Milošem Zemanem dnes podruhé v politickém životě jmenován premiérem této země Andrej Babiš. Nebyl by to ale Miloš Zeman, kdyby si opět nekopnul do médií a trochu si nerozporoval ... ostatně ...

6.6.2018 v 18:46 | Karma článku: 38.94 | Přečteno: 3014 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Andrle

Komín

Popelářem, kuchařem, potom autobusákem a ještě dřív, když mne poraněného vezla kvílející dvanáctsetdvojka stejšn do nemocnice na Karlák, tak taky řidičem sanitky, co může jezdit na červenou.

13.11.2018 v 1:21 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 35 | Diskuse

Olga Pavlíková

Skončí už konečně Burešova éra?

Paní Slonková s panem Kubíkem jsou opravdu neúnavní. Jak sami poznamenali, po Babišově synovi Andreji Babišovi ml. pátrali půl roku, než ho objevili ve Švýcarsku.

13.11.2018 v 0:23 | Karma článku: 15.58 | Přečteno: 261 | Diskuse

Radka Kielbergerová

Milan Kundera a Jarek Nohavica dopadnou stejně. Kdekdo se jich chytí ...

Titulek jinak pokračuje, mnozí vědí, jak. Mohlo by tam figurovat ještě Petřík nebo košile. A tak je dobré vyvrátit nebo popřít, jestli dnes kolem nás všichni šíleli, potáceli se v hysterickém delíriu a zavrhovali všechny komunisty

12.11.2018 v 19:58 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 589 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Řešiči a pohodáři

Jsou lidé, co mají potřebu neustále něco řešit, ať už je to politika, či babské drby. Nebo vztahy. Hlavně vztahy druhých. Řešiči obvykle hned vědí, kde je pravda, kdo je kdo, kdo je s nimi a kdo proti nim.

12.11.2018 v 15:06 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 426 | Diskuse

Eva Sedláková

Chovní a tažní

Ve firmě se jedinci dělí na chovné a tažné. Chovní jsou jedinci najímaní z důvodu známosti, rodinných vztahů. Někdo však také musí makat a vytvářet zisk. Proto zaměstnance rozdělujeme na chovné a tažné.

12.11.2018 v 14:58 | Karma článku: 23.92 | Přečteno: 665 | Diskuse
Počet článků 310 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1809

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji v Turistickém informačním centru města Brna, kde se starám o portál Go To Brno. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 spravuji stránku Esperanto.cz na Facebooku. V současnosti připravuji stránku Lesnický Slavín. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.

Najdete na iDNES.cz