Tip na neobvyklou úsporu při jízdě vlakem z Brna

25. 09. 2013 21:57:00
Dnešním článkem bych rád představil způsob, jakým se dá ušetřit při cestě z Brna do Moravskoslezského kraje. Rád bych však předem upozornil, že jde o cenovou úsporu jen za určitých podmínek a navíc půjde ve výsledku o jízdu časově náročnější. Ovšem v případě, že nespěcháte a navíc budete kupovat jízdenku ne v týdenním předstihu, může se vám mé řešení vyplatit.

To bylo tak. Minulý týden jsem se rozhodl vyjet na víkend do Polska a protože jsem se k plánování cesty odhodlal se zpožděním a potřeboval jsem se dostat v pátek z Brna do Českého Těšína, začal jsem zjišťovat, kolik že mne bude stát jízdenka na tuto trasu. Protože cena 190 Kč se mi moc nelíbila, rozhodl jsem se zkusit experimentovat. Jasně, mohl jsem si koupit jízdenku týden dopředu a stála by mne jen 150 Kč, ale jak už jsem naznačil, tentokrát jsem se rozhodoval nějak moc dlouho....

Výsledkem bylo to, že jsem do Českého Těšína necestoval ne 3 hodiny a 4 minuty, ale 4 hodiny a 16 minut, ovšem cena jízdenky byla nižší.

Toho jsem dosáhl rozdělením jízdenek. Konkrétně jsem cestoval nejprve z Brna rychlíkem do Olomouce na Akční jízdenku za 80 Kč. Pravda, jízdenka na tento úsek by se dala pořídit i za 75 Kč, nicméně za tuto cenu již nebyla Včasná jízdenka Česko dostupná.

A z Olomouce do Českého Těšína jsem již cestoval na Včasnou jízdenku Česko, kterou se mi podařilo zakoupit už bez potíží a její cena je bez ohledu na den nákupu vždy 90 Kč.

Výsledek? Cenové náklady na cestu z Brna do Českého Těšína byly 170 Kč, respektive v lepším případě mohly být dokonce 165 Kč (ale protože jsem jízdenku z Brna do Olomouce koupil až moc pozdě, nešlo to).

Obě jízdenky jsem pořídil večer před cestou, výsledkem tedy bylo, že jsem ušetřil 20 Kč. Možná si teď řeknete, že uspořit 20 Kč a cestovat z Brna do Českého Těšína o hodinu déle není zas tak velká sláva.

Je však nutno vzít v úvahu, že díky akci Českých drah jsem se mohl z Olomouce do Ostravy dokonce svézt spojem SC 505 Pendolino, takže jsem část své cesty mohl strávit v pohodlí vlajkové lodě Českých drah, navíc s internetem zdarma, což bylo docela příjemné. Navíc jsem posléze přešel pěšky do Cieszyna, odkud mi jel polský vlak a pokud bych jel s dražší jízdenkou, byl bych v Českém Těšíně příliš brzy.

Podobně lze ušetřit při nákupu jízdenky den nebo dva dny před odjezdem z Brna do Třince (kdy plná cena Včasné jízdenky Česko je 200 Kč, kdežto rozdělením jízdenky na úsek Brno - Olomouc a Olomouc - Třinec lze získat cenu 170 Kč, případně dokonce jen 165 Kč). V takovém případě je však již nutné počítat s cestováním delším o cirka hodinu a 40 minut.

V momentě, kdy víte dopředu, že pojedete z Brna do Českého Těšína / Třince (či případně do Havířova), se samozřejmě takováta kombinace nevyplatí finančně ani časově. Nicméně, v případě nouze a dostatku času na cestu se může rozdělení v tomto článku popsané hodit. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | středa 25.9.2013 21:57 | karma článku: 17.62 | přečteno: 964x

Další články blogera

Miroslav Hruška

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma článku: 8.06 | Přečteno: 423 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.26 | Přečteno: 431 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 580 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 472 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 326 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1966

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...