Tip na zajímavý cyklovýlet po okolí Brna

Je jaro, nejvyšší čas vytáhnout kolo a vyrazit do terénu. A tak jsem učinil 8. května 2011 a vyrazil s kamarádem na kolo do okolí Brna. Jelikož se nám cesta líbila, rozhodl jsem se napsat popis trasy, protože vážně stojí za to.

Trasa je vhodná pro majitele trekových kol, pro majitele silniček je terén nevhodný. Náš výlet začneme v Králově Poli, za nádražím na ulici Myslínova. Z ní pojedeme na sever směr Zamilovaný hájek. Z cesty neodbočujeme, držíme se pořád na sever směrem k Lachemě a Řečkovickému nádraží až dojedeme na ulici Jandáskova, kde se dáme doprava směr Ořešín, ale budeme sledovat cyklotrasu 5231, která nás navede do ulice Pod Zahradami a potom do ulice Brigádnická. Nadále pojedeme na sever, nalevo od nás je železniční trať na Tišnov a projedeme okolo několika rybníků (zde jedeme po tzv. Pivní stezce Petra Bezruče). Cyklostezka nás dovede až do České a dále do Lelekovic. Dojedeme až na náves Lelekovic.

Z Lelekovic jsou dvě možnosti cesty do Kuřimi. My jsme zvolili tu kratší variantu. Na začátek na sever směrem na Babí lom (na ten samozřejmě nejedeme) a pokračujeme kolem rodinných domků na okraj Lelekovic. Delší varianta (stále trasa 5231) trasy je dlouhá asi 6 km. My jsme se ale s kamarádem dali po polní cestě směrem k silnici 43 z Brna na Svitavy. Po chvilce čekání se nám podařilo silnici bezpečně přejít, takže se to dá ;-) Dojedeme do Kuřimi, železniční trať máme nalevo. Ulicí Pod Vinohrady dojedeme až k tunelu pod železniční tratí, kde se napojíme opět na trasu 5231. Tu stačí nyní sledovat a dovede nás do ulice Podhoří, kterou dojedeme až k ulici U Rybníka.

Z této ulice (U Rybníka) odbočíme do lesa. U odbočky je cedulka, že vjíždíte do PP Baba. Chvíli stoupáme k rozcestí, odkud vedou tři cesty. Vybereme si zlatou střední cestu, tedy tu, která stoupá nejvíce nahoru. Cesta kopíruje svah, stoupání je zvladatelné a dovede nás k širší lesní cestě, kde se dáme doleva. Ovšem široké lesní cesty si neužijeme dlouho. Cesta nás dovede k vysílači, odkud vede úzká lesní cesta. Opět stoupání, místy s výhledy na Kuřim. V jednom místě je křižovatka, pokračujte vlevo. Po chvíli se cesta rozšíří.

Nejhorší stoupání máme za sebou. Teď nás čeká velmi zajímavá hřebenová cesta. Zprvu neznačená, ale brzy se připojí žlutá turistická trasa, které se budeme držet. Místy je z lesa výhled, především je viditelné golfové hřiště u Jinačovic. Žlutá turistická trasa nás dovede na rozcestí Pod Sychrovem, kde je rozcestí s červenou turistickou trasou. I nadále budeme pokračovat po žluté na jih směr Medlánky. Pozor však v úseku Pod Sychrovem - Pod Chocholou - terén je zde dosti písčitý a proto pozor při klesání v tomto úseku.

Od rozcestí Pod Chocholou vystoupáme k rozcestí Pod Velkou Babou, kde se odpojuje modrá turistická trasa. Po chvíli se připojí na chvíli pro změnu zelená turistická trasa. Ta vede do Řečkovic. Chvíli však využijte právě zelenou trasu, protože žlutá turistická trase vede úzkou pěšinkou a je lépe jet chvíli po zelené a odbočit potom na neznačenou širší lesní cestu, která nás přivede opět ke žluté trase. Cesta se stále vlní, již nás ale nečeká žádné větší stoupání.

Žlutá turistická trasa je ale v závěru nevhodná pro cyklisty, vede úzkou pěšinkou kolem zahrádek a tak jakmile dojedete na rozcestí U Obrázku, pokračujte do Medlánek po zelené. I ta je poměrně náročná, avšak ne tolik jako žlutá trasa. Zelená turistická trasa nás dovede do Medlánek, odkud jsme pokračovali po ulici Hudcova do Králova Pole, kde jsme se s kamarádem rozloučili a pokračovali každý sám domů.

Naměřil jsem i spolu s dojezdem ke královopolskému nádraží od Lesné a cestou zpět na Lesnou celkem 38 km. Vzdušnou čarou je průjezd přes PP Baba skoro 7 km, určitě stojí za to si udělat výlet do míst, které je přeci jen trochu stranou turistickému ruchu a přitom velmi dobře dostupné a nabízí tak klid každému, kdo sem zavítá. Navíc díky mnoha lesním cestičkám můžeme i bloudit a jít i jinudy než velí turistické trasy a přitom se neztratíme. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | čtvrtek 12.5.2011 14:57 | karma článku: 15,43 | přečteno: 2177x

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma: 8,06 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Jak si zpřehlednit prohlížeč?

Taky máte potřebu mít v prohlížeči otevřeno mnoho stránek, přesněji v terminologii prohlížečů panelů (a ne jen vše mít v záložkách)? Já už teď tolik ne, dříve během studia na vysoké jsem tu tendenci měl.

26.10.2020 v 9:06 | Karma: 10,99 | Přečteno: 810x | Diskuse| Věda

Miroslav Hruška

Ze života Jana Marka - pohled člověka se zdravotním postižením na situaci nejen v dopravě

Každý běžný den cestuje veřejnou dopravou mnoho lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Každý z nich vnímá při cestování různé problémy, které nám nemusí být zcela zřejmé. O nich jsem v polovině února hovořil s Janem Markem.

22.3.2020 v 20:03 | Karma: 7,64 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Sáňkování ve švýcarském stylu

Tahle zima radovánkám na sněhu příliš nepřeje. I když v noci z 11. na 12. února přes noc napadl sníh a Brno se pokrylo aspoň na chvíli do zimního kabátku, bylo to málo. Zvu Vás na sáňkářský výlet do Švýcarska (a na závěr na pivo).

25.2.2020 v 7:46 | Karma: 9,57 | Přečteno: 459x | Diskuse| Cestování

Nočním vlakem napříč Polskem - aktualizovaný průvodce pro rok 2020

V lednu 2019 jsem na svém blogu poprvé publikoval podrobného průvodce cestováním nočními vlaky v Polsku. Jako každý rok však dochází k úpravám, proto v následujícím článku zhodnotím aktuální situaci.

3.2.2020 v 12:04 | Karma: 16,52 | Přečteno: 1335x | Diskuse| Cestování

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

• Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.