Děkujeme za pochopení.
J49i36ř45í 10H47o90r73á11k
Děkuji za článek o cestování po Polsku. Jet přes "uhelnou magistrálu" by mě docela zajímalo, ale v noci bych z toho asi nic neměl. Zvolená trasa je zajímavá, sezónní noční i sezónní denní vlaky jsou v Polsku dost rozšířené a populární, třeba zrychlený osobák "Słoneczny" z Varšavy přes Trójmiasto do Leby. Jsou vypravovány snad ze všech velkých měst (takže třeba "Wydmy" nemusí řešit Varšavu, z níž jezdí zase jiné spoje). Na některých tratích (k moři, v horách) mimo sezónu totiž toho jede málo nebo nic. Je to pěkně vidět v tabulkových jízdních řádech polských železnic: https://portalpasazera.pl/Tablice
Já jezdívám přes den. Velký úsek Katovice-Varšava-Gdyně je modernizovaný a dost rychlý, dobré je pendolino, ale i "Sobieski", když jezdím z Moravy. Co mě ale celkem štve, je nutnost dokupovat povinné místenky u pokladen (mám většinou zpáteční slevu "Most"). Pokud nevím už před odjezdem, kdy přesně chci jet zpátky, je to někdy dokonce dohadování. Na Centralnej ve Varšavě mně dokonce pokladní odmítla prodat místenku Varšava-Přerov, pokud zpáteční jízdenka je z a do Olomouce. (Musel? jsem si tak u ní koupit ještě místenku na pendolino z Ostravy do Olomouce, ovšem dražší, než by byla u nás.) Škoda, že to nejde řešit online. Při nákupu u naší (české) pokladny je třeba zkontrolovat trasu, protože už jsem jednou do Gdyně jel zbytečně dráž, když na jízdence byla trasa přes Varšavu-Bydgoszcz (místo Varšavu-Malbork), jindy jsem tam měl zadanou asi tu "uhelnou" (a levnější) trasu přes Tarnovské Hory, ale potřeboval jsem Varšavu atd.
M87i61r58o37s54l45a60v 69H38r24u61š90k51a
Máte pravdu, jízdenka PKP Most je fajn, ale je třeba si hlídat trasování.
A dokonce se dá vypsat i tak, že ve směru tam pojedete jednou trasou a zpět jinudy. Toto jsem si vyzkoušel v září 2017, kdy jsem měl jízdenku z Bohumína do Toruně přes Lodž, ale zpátky jsem jel oklikou přes Varšavu :-)
Jen napoprvé jsem nebyl spokojen s trasou, tak jsem jízdenku reklamoval a požádal o úpravu.
J39i92ř33í 65H95o32r95á97k
Jo, hlídat, hlavně na delší vzdálenosti. Ovšem předloňské léto nebyla pokladní i po dlouhé době vůbec schopná najít a napsat správnou trasu Katowice-Idzikowice (CMK)-Warszawa-Malbork
Ani bych netušil, že místenka musí být na celou trasu (ne jen úsek s povinnou rezervací), navíc komunikace hlavně s varšavskými pokladními nepatří k pozitivním cestovatelským zážitkům.
Škoda že v Polsku neexistuje obdoba naší In-karty, systém slev tam sice je, ale pro nás málo použitelný.
M44i60r36o70s25l68a13v 97H83r62u69š53k29a
No pokud jde o ty trasy, tak jsem v květnu 2018 jel z Bohumína do Bydhoště přes Varšavu. To samé jsem si zopakoval v únoru 2010. V obou případech cesta přes hraniční přechod Zebrzydowice, tehdy ještě Chalupki byly k ničemu. Dnes už je třeba si hlídat, kterým vlakem chci jet, protože dálková EC jezdí různě, naštěstí zdá se, že jen přes dvě trasy, ale přes stejná města (což v jednu chvíli snad ani neplatilo).
Ale zpět k mé cestě. Tehdy jsem věděl, že chci jet přes Varšavu, protože mi to přišlo nejjednodušší než přestupovat v Katowicích a pak snad ještě někde ... (i to už je dnes lepší, z Katowic jezdí na Lodž, Toruň a Bydhošť a dále na Gdaňsk přímé vlaky) ...
Tak jsem pokladní řekl, že chci jízdenku přes Varšavu, více jsem nějak neřešil. Zpětně jsem si pak všiml, že na jízdence z května 2008 je psána trasa přes Čenstochovou (ale přes Čenstochovou se nejelo), z února 2010 přes Idzikowice.
Ale nikdo to nějak neřešil ...
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1971x