Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J52i85ř47í 95K94u53c97h75t89a

25. 12. 2018 13:03

Systém je opravdu neuvěřitelně komplikovaný. Třebas pro důchodce jsou dva různé roční kupony. Jeden je za cca 1200 ročně a pak mohu po zonach 100 a 101 cestovat bez dalších formalit. A pak je druhý, za cca 800 Kč (je to takové výpalné), a s jeho pomocí mohu pak cestovat s použitím zlevněných jízdenek. To je sice absurdní systém, ale dá se to chápat. Komplikace nastanou při jízdě mimo Brno, kde jsou formulace v tarifu psané tak, že se prakticky nedá pochopit která varianta je "A" a která "B".

Když si zajedu na výlet do Prahy, tak to na rozdíl od důchodců kteří navštíví Brno mám docela jednoduché - zaplatím si na pět let 20Kč a po vnitřních pražských zonach to mám už bez dalších formalit zdarma (do 65 let za polovic). Tuším, že něco podobného by se mi stalo v některých městech severně od Brna.

1 0
možnosti

Představa, že si koupíte lístek do Vranova a někdo vás bude stíhat za to, že vystoupíte už v Útěchově, mi přijde absurdní. Jízdu můžete ukončit nebo přerušit (v rámci daného časového intervalu) kdykoliv a nikomu po tom nic není.

0 0
možnosti

V tuto chvíli řekněme, že ano. Ale pokud by se měl zavést systém přihlášení kartou a odhlášení ve vozidlech kvůli výpočtu jízdného, tak už bude po srandě :-)

0 0
možnosti
Foto

Karma. R^ Pane kolego, pocházím z Brna a v roce 1975 jsem odešel po maturitě za prací "do světa". Pravidelně jsem se vracel, dokud ještě žila moje maminka. Systém MHD v Brně se mi stával čím dál větší záhadou, a pokud jsem chtěl odněkud někam jet, tak jsem se nechal maminkou podrobně instruovat, jak to správně mám udělat, abych nedostal flastr od revizora. Po převratu jsem se stal hrdým majitelem ojetého auta a začal jsem jezdit vlastním vozem. O MHD jsem se nějak přestal starat. Ovšem to co popisujete ve svém blogu, je (upřímně řečeno) děs. Kdo se v tom má vyznat? Já už bych se asi na brněnsku obával hromadnou dopravu použít. Vůbec tomu systému nerozumím. Hodně štěstí.

2 0
možnosti

P54e12t10r 79S22k12á29c34e25l

27. 12. 2018 22:38

Souhlasím s Vámi. Před lety jsem napsal dotaz na https://www.idsjmk.cz/ s tím, proč bych měl já coby zákazník být neustále ve střehu a značit si před nástupem jízdenku, odhadovat na jakou dobu má jízdenka platit, atp. Odpověď zněla: Cestujícím tento způsob vyhovuje. Tak to mne dostalo. Vůbec se nesnažili mně odpovědět na prostou otázku, proč bych si nemohl zakoupit jízdenku u řidiče a podle mého přání z bodu "A" do bodu "B". Holt neplatí "náš zákazník, náš pán".

0 0
možnosti

"Nepřímo tak zavedením jízdného se slevou pro seniory a studenty, kteří do Brna dojíždějí jednou za čas, došlo k jisté diskriminaci."

Ano, diskriminací pracujících, kteří platí daně došlo k "jisté diskriminaci" těch, co žádné daně neplatí (studenti + důchodci). To je paradox, co?

0 0
možnosti

Jsem Pražák a dávám palec vzhůru za výbornou analýzu MHD v Brně. Jeho poselství je, že parciální zásahy do jízdného dělají z MHD postupně guláš. S výjimkou cestujících, kteří cestují jenom jednou linkou a nikdy jinak.

R^

0 0
možnosti

Jsem rád, že článek zaujal :-)

0 0
možnosti

Nejlepsi by bylo dopravu zjednodusit, tj zrusit studentske a seniorske jizdne. Jen to prinasi dodatecne naklady name administrovani a moznosti podvodu

0 0
možnosti

Já bych zrušil všechno jízdné, zavedl stravu zdarma, bydlení zdarma a 2x ročně dovolenou u moře zdarma. Jo a potom každému spotřebních produktů dle jeho potřeb. Taky zdarma.

Aha, to už tady jednou bylo takže mě bolševici s jejich ideálem komunismu trochu předběhli.

1 0
možnosti

1. Kdo si myslíte, že takto dlouhý článek o poslední zatáčce před Vídní bude číst? (A to říkám jako rodilý Brňák.) ;-)

2. Placení MHD v Brně jsem přestal chápat i používat od zavedení zón a IDS . Konkrétně pro nás znamenalo zavedení IDS zrušení přímého spoje na Zvnonařku, který jel 27 minut a nahrazení šílenou kombinací bus, vlak, šalina, aktuálně tedy bus, vlak, bus, protože dvanáctku na Zvonec zrušili. Takže dostat se dnes ke Zvonařce, nebo vůbec na jih Brna trvá přes 55 minut, když vše klapne, ale někdy taky dvě hodiny, protože kterýkoli ze spojů může někde uvíznout a děje se tak prakticky pořád. To že to znamená místo dřívějšího sednutí si a pohodové přepravy až do cíle neustále přestupování, tlačení se, mrznutí na zastávkách, boj o vystoupení, nebo nastoupení ani nemusím psát. Takže mě IDS z hromadné dopravy spolehlivě přemístil do auta. Raději budu tvrdnout občas v teple (nebo s klimou v létě) a komfortu v koloně na D1, než mrznout na zastávce, nebo viset namačkaný v přeplněném přehřátém busu. Protože na pochopení jízdného mi jedna VŠ nestačí, tak kam nemohu autem jdu pěšky. Vlakem jezdím s rodinou jen jednou do roka na vánoční trhy, abych si mohl dát svařáka. Prostě nepoužitelné to je i bez studentské slevy. :-/

4 0
možnosti

J73a67n 41R28á23ž

22. 12. 2018 15:50

Jsem dojíždějící do Brna a podle mne z ceníku veřejné dopravy v okolí Brna děláte zbytečný rodokaps. Já v tom problém nevidím. Prostě město Brno zavedlo svůj systém s autonomním ceníkem a doprava z příměstských aglomerací se musí řídit cenovými pravidly předepsanými vládou. Berte to tak, jak je a jezděte MHD nebo neberte a jezděte na kole!

Velký souhlas s názorem pana Korouse níže!

0 0
možnosti

Mohu vás, autore, ujistit, že integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje je v České republice špička (špica, chcete-li).

0 0
možnosti

Ale to já nepopírám a nerozporuji. Sám výhody systému u nás na Jižní Moravě znám :-)

0 0
možnosti
Foto

Brno se brání veřejné dopravě jak může, přitom, kdyby byla úplně zdarma, nemusel by se řešit tragický parkovací systém. Stejně tak na Brnu nechápu stěhování vlakového nádraží a to, že když jedu od nás do Prahy musím objíždět celé Brno z jihu. Brnu schází dopravní plán jak sůl na D1. P.S. kde bude mít zastávku ten hyperlůůp do Prahy, pokud někde na předměstí, bude lepší jet zase jenom autobusem, tedy pokud se nepřestěhuje autobusové nádraží někam na Kamčatku;-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 326
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.