Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o63m97a38s 84N73o71v16o83t29n59y 1651364126135

Takže ten hacking spočívá v tom, že vlezu na eshop ČD a tam si koupím jízdenku. Maximálně se podívám, jestli na delší cestě se to nevyplatí rozhodit na dvě jízdenky. Co se týká In-karty, tak pokud člověk jezdí pouze občas, nepravidelně, tak se už prakticky nevyplácí, protože nabídek mají ČD docela hodně a některé jsou dostupné zcela bez In-karty nebo je tam na In-kartu zanedbatelná sleva vůči jiné akční jízdence. Navíc např. v IDS JMK, pokud nechci jet EC / Railjetem, tak v 99% případů vyjde levněji IDS jízdenka bez jakékoliv In-karty, navíc je tam časová platnost, kdy se dost často dá stihnout i cesta zpět na jednu jízdenku.

0/0
11.2.2016 1:34

M37a39r91e59k 90T62o41p44i16č 4415129677713

"Hackujeme ... " - tedy to je titulek... ;-D

"Povinná výbava na cesty jménem In Karta"

Jak kde. Jako cestující jezdím vlakem celkem dost, ale nejčastěji využívám jiné nabídky (celodenní jízdenky, tarif IDS JMK, Včasná jízdenka).

Takže např. loni se mi investice do roční In karty (akční cena při Dni železnice) jen tak tak vyplatila. Jejím pořízením jsem celkově získal pouhých 30 korun.

"... nicméně v tarifu Českých drah není ani slovo o tom, kolikrát můžete takové výměny provést."

Sázím boty, že v nejbližší době se zmínky o omezení převodu objeví.

"Hack č. 4: Kumulejte věrnostní body"

Připadá mi, že tento odstavec je poněkud nedopsaný. Nevím, nevím, zda všichni čtenáři tuší, k čemu se ty body vlastně dají využít a jaká je tedy jejich reálná hodnota.

0/0
10.2.2016 17:59

T95o33m94a25s 61N20o96v84o44t44n37y 1961574516875

U těch věrnostních bodů je jejich problémem hlavně to, že ty jednotlivé odměny jsou nevyrovnané. Pokud srovnám počet bodů a nabízený bonus, tak některé bonusy ve srovnání s jinými za podobnou hodnotu jsou "předražené". Nicméně ten bonusový systém je docela dobrý, protože body se načítají i za "cizí" jízdenky koupené přes můj účet na eshopu. Ovšem počítám s tím, že nebude trvat dlouho a dráhy to omezí, protože to budou lidi využívat ;-) Případně mazat "staré" body jako to dělají nesolidní obchodníci typu Billa nebo CZC

0/0
11.2.2016 1:38

J52a15r28o96s38l27a36v 32T75a32c65h82o46v29s91k96y 2822160984200

Tak a ted si to precetl nekdo z CD a tyhle finty s predcasnym vystoupenim zarazi. Cestujici zaplati vyssi ceu a slevu mu bude davat hotove pruvodci pri vystupovani.

0/0
10.2.2016 9:31

P59a33v43e13l 26L14i27p91r93t 4630625431215

Zajímavé informace. R^ Člověk aby si vzal železničního poradce, když chce využít služeb Českých drah.

+2/0
10.2.2016 6:27

M52i90l11a23n 15W38e53l68s11e28r 5922958368601

Systému slev ČD nerozumí nikdo. V neděli jsem jel s babičkou z ČB do Zlaté Koruny. Pokladní nám řekla, že lepší než důchodcovská sleva na babičku je lepší skupinová za 2 osoby. No dobrá. Bylo to asi o 14 Kč levnější. Ale ve vlaku by pán se 2 dětmi a psem. Neměli žádné průkazky ohledně věku. Průvodčí vymýšlel všechny druhy slev a trvalo mu to 10min (2 stanice) než vymyslel správnou jízdenku. Dále tam byl pán se synem, který chtěl zpáteční do Stožce. Vymyslet nejvhodnější jízdné trvalo průvodčímu 5 minut (1 stanici).,,,,,,,,, A cestou zpět nastupovalo v Holubově asi 30 lidí. Než to průvodčí všechno vymyslel, tak jsme byli v ČB. Jízdenku jsme platili 3 minuty před vystoupením na nádraží ČB.

A tímto nechci říct, že byl průvodčí neschopný. Naopak. Byl velmi schopný a ochotný. Akorát systém slev je v ČD tak komplikovaný, že se v tom nikdo nevyzná.

+2/0
9.2.2016 20:52

P65a52v47e54l 90K57u41r38f28ü70r25s79t 3338983435379

Díky za blog, v systému slev ČD aby se čuník vyznal a na pokladně člověka ani na možnou úsporu neupozorní. To je vždycky pocit, když průvodčí ve vlaku řekne: "A proč jste si nekoupil tu a tu jízdenku v té a té variantě, bylo by to levnější". Proto díky, na mé trase, kterou jezdím 2 x měsíčně (PÁ tam, NE zpět) je úspora 56 kaček za jízdu na osobu. Jezdíme 1,5, tedy celková úspora za měsíc je 168,- a to jen díky tomu, že jízdu přetáhnu do vybraného města. Za rok je to slušných 2.000 korun. Hezké. Děkuji!

0/0
9.2.2016 18:37

R22a69d31e71k 92J37a90n82a77t76a 9555506584152

Ono je to jen složitě popsáno.

Zkráceně by stačilo říct: mezi většími městy jsou už několik let akční ceny kvůli autobusové konkurenci (seznam jev e-shopu). Podívejte se, jestli start nebo cíl vaší cesty není poblíž takového města.

0/0
9.2.2016 20:16

P50a16v88e53l 61K49u55r18f71ü85r79s24t 3718393975349

Jojo, v seznamu jsem našel nejbližší město své zastávky. Jde o to, že nebýt tohoto blogu, tak by mne ani nenapadlo takové město hledat. Neměl jsem zkrátka tušení, že to má vliv na cenu. A má, jak jsem psal výše.

0/0
9.2.2016 20:27
Foto

L14i54b34u72š15e 32H74o64l66z37b60a63c76h23o12v89á 1789233305183

Doufejme, že ČD neupraví ten složitý ceník slev po přečtení Vašeho blogu tak, aby ho zjednodušil a tím některé slevy odboural.

0/0
9.2.2016 16:59

P89e79t46r 93U80h14e96r 1446906783655

Hele, asi dobrý, ale abych s sebou nosil Váš blog jako návod na to, jak jezdit s ČD co nejlevněji, mi nepřipadá nejpraktičtější. Připadá mi, že na malou Českou republiku je systém cen a slev strašně složitý. A Váš blog to potvrzuje.

0/0
9.2.2016 14:54
Foto

M60i84l52o71š 10F25. 84P98e27c41h34a86r 3333871910405

Spíš pokud jezdíte po nějaké trati častěji, je dobré si zjistit, jestli by se vám nějaké takové řešení nevyplatilo.

Tohle jsou ale dlouhé trasy; na kratších a hlavně příměstských trasách stojí za úvahu, zda se nevyplatí nějaká varianta jízdného městské hromadné dopravy.

Například na trati Beroun-Praha Smíchov se vyplatí namísto jízdného na In Kartu 25 jet na lístek pražské MHD (32 Kč) a dále z Radotína na Smíchov pokračovat vlakem na tramvajenku pražské MHD (oproti dále uváděným variantám lze pokračovat i na Hlavní nádraží, ale nen možné jet rychlíkem). Lístek ČD i s In Kartou přijde na 38 Kč; pokud byste neměl tramvajenku (nebo jel rychlíkem na Smíchov) 47 korun a bez In Karty dokonce 62 korun.

0/0
9.2.2016 15:09

P57e83t88r 45U58h19e88r 1446346173405

No právě, ten systém je tak složitej, že se v něm normální člověk nevyzná a ani neví, kde má hledat. A to všechno se děje na "pár" kilometrech našich tratí.

0/0
9.2.2016 16:28



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.