Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T72o42m76a59s 26N55o98v54o60t97n70y 1471904706805

Takže ten hacking spočívá v tom, že vlezu na eshop ČD a tam si koupím jízdenku. Maximálně se podívám, jestli na delší cestě se to nevyplatí rozhodit na dvě jízdenky. Co se týká In-karty, tak pokud člověk jezdí pouze občas, nepravidelně, tak se už prakticky nevyplácí, protože nabídek mají ČD docela hodně a některé jsou dostupné zcela bez In-karty nebo je tam na In-kartu zanedbatelná sleva vůči jiné akční jízdence. Navíc např. v IDS JMK, pokud nechci jet EC / Railjetem, tak v 99% případů vyjde levněji IDS jízdenka bez jakékoliv In-karty, navíc je tam časová platnost, kdy se dost často dá stihnout i cesta zpět na jednu jízdenku.

0/0
11.2.2016 1:34

M57a72r71e35k 24T72o28p32i59č 4655539247763

"Hackujeme ... " - tedy to je titulek... ;-D

"Povinná výbava na cesty jménem In Karta"

Jak kde. Jako cestující jezdím vlakem celkem dost, ale nejčastěji využívám jiné nabídky (celodenní jízdenky, tarif IDS JMK, Včasná jízdenka).

Takže např. loni se mi investice do roční In karty (akční cena při Dni železnice) jen tak tak vyplatila. Jejím pořízením jsem celkově získal pouhých 30 korun.

"... nicméně v tarifu Českých drah není ani slovo o tom, kolikrát můžete takové výměny provést."

Sázím boty, že v nejbližší době se zmínky o omezení převodu objeví.

"Hack č. 4: Kumulejte věrnostní body"

Připadá mi, že tento odstavec je poněkud nedopsaný. Nevím, nevím, zda všichni čtenáři tuší, k čemu se ty body vlastně dají využít a jaká je tedy jejich reálná hodnota.

0/0
10.2.2016 17:59

T69o77m43a53s 65N28o40v33o47t21n41y 1611954866505

U těch věrnostních bodů je jejich problémem hlavně to, že ty jednotlivé odměny jsou nevyrovnané. Pokud srovnám počet bodů a nabízený bonus, tak některé bonusy ve srovnání s jinými za podobnou hodnotu jsou "předražené". Nicméně ten bonusový systém je docela dobrý, protože body se načítají i za "cizí" jízdenky koupené přes můj účet na eshopu. Ovšem počítám s tím, že nebude trvat dlouho a dráhy to omezí, protože to budou lidi využívat ;-) Případně mazat "staré" body jako to dělají nesolidní obchodníci typu Billa nebo CZC

0/0
11.2.2016 1:38

J53a28r98o62s42l22a36v 35T56a21c78h98o23v53s98k60y 2112840774550

Tak a ted si to precetl nekdo z CD a tyhle finty s predcasnym vystoupenim zarazi. Cestujici zaplati vyssi ceu a slevu mu bude davat hotove pruvodci pri vystupovani.

0/0
10.2.2016 9:31

P38a92v13e47l 14L62i27p49r33t 4230815201315

Zajímavé informace. R^ Člověk aby si vzal železničního poradce, když chce využít služeb Českých drah.

+2/0
10.2.2016 6:27

M45i19l21a35n 24W24e70l56s51e18r 5952548488401

Systému slev ČD nerozumí nikdo. V neděli jsem jel s babičkou z ČB do Zlaté Koruny. Pokladní nám řekla, že lepší než důchodcovská sleva na babičku je lepší skupinová za 2 osoby. No dobrá. Bylo to asi o 14 Kč levnější. Ale ve vlaku by pán se 2 dětmi a psem. Neměli žádné průkazky ohledně věku. Průvodčí vymýšlel všechny druhy slev a trvalo mu to 10min (2 stanice) než vymyslel správnou jízdenku. Dále tam byl pán se synem, který chtěl zpáteční do Stožce. Vymyslet nejvhodnější jízdné trvalo průvodčímu 5 minut (1 stanici).,,,,,,,,, A cestou zpět nastupovalo v Holubově asi 30 lidí. Než to průvodčí všechno vymyslel, tak jsme byli v ČB. Jízdenku jsme platili 3 minuty před vystoupením na nádraží ČB.

A tímto nechci říct, že byl průvodčí neschopný. Naopak. Byl velmi schopný a ochotný. Akorát systém slev je v ČD tak komplikovaný, že se v tom nikdo nevyzná.

+2/0
9.2.2016 20:52

P19a92v21e79l 59K21u19r93f25ü34r94s24t 3388583185859

Díky za blog, v systému slev ČD aby se čuník vyznal a na pokladně člověka ani na možnou úsporu neupozorní. To je vždycky pocit, když průvodčí ve vlaku řekne: "A proč jste si nekoupil tu a tu jízdenku v té a té variantě, bylo by to levnější". Proto díky, na mé trase, kterou jezdím 2 x měsíčně (PÁ tam, NE zpět) je úspora 56 kaček za jízdu na osobu. Jezdíme 1,5, tedy celková úspora za měsíc je 168,- a to jen díky tomu, že jízdu přetáhnu do vybraného města. Za rok je to slušných 2.000 korun. Hezké. Děkuji!

0/0
9.2.2016 18:37

R33a96d96e87k 91J18a89n49a75t69a 9625846804512

Ono je to jen složitě popsáno.

Zkráceně by stačilo říct: mezi většími městy jsou už několik let akční ceny kvůli autobusové konkurenci (seznam jev e-shopu). Podívejte se, jestli start nebo cíl vaší cesty není poblíž takového města.

0/0
9.2.2016 20:16

P94a51v59e24l 85K40u39r11f11ü59r19s35t 3258943105289

Jojo, v seznamu jsem našel nejbližší město své zastávky. Jde o to, že nebýt tohoto blogu, tak by mne ani nenapadlo takové město hledat. Neměl jsem zkrátka tušení, že to má vliv na cenu. A má, jak jsem psal výše.

0/0
9.2.2016 20:27
Foto

L98i41b96u42š31e 72H56o50l51z26b84a31c40h83o50v56á 1189443825983

Doufejme, že ČD neupraví ten složitý ceník slev po přečtení Vašeho blogu tak, aby ho zjednodušil a tím některé slevy odboural.

0/0
9.2.2016 16:59

P78e44t31r 54U92h94e95r 1386816823745

Hele, asi dobrý, ale abych s sebou nosil Váš blog jako návod na to, jak jezdit s ČD co nejlevněji, mi nepřipadá nejpraktičtější. Připadá mi, že na malou Českou republiku je systém cen a slev strašně složitý. A Váš blog to potvrzuje.

0/0
9.2.2016 14:54
Foto

M53i75l50o62š 52F82. 18P72e77c12h72a44r 3233541790705

Spíš pokud jezdíte po nějaké trati častěji, je dobré si zjistit, jestli by se vám nějaké takové řešení nevyplatilo.

Tohle jsou ale dlouhé trasy; na kratších a hlavně příměstských trasách stojí za úvahu, zda se nevyplatí nějaká varianta jízdného městské hromadné dopravy.

Například na trati Beroun-Praha Smíchov se vyplatí namísto jízdného na In Kartu 25 jet na lístek pražské MHD (32 Kč) a dále z Radotína na Smíchov pokračovat vlakem na tramvajenku pražské MHD (oproti dále uváděným variantám lze pokračovat i na Hlavní nádraží, ale nen možné jet rychlíkem). Lístek ČD i s In Kartou přijde na 38 Kč; pokud byste neměl tramvajenku (nebo jel rychlíkem na Smíchov) 47 korun a bez In Karty dokonce 62 korun.

0/0
9.2.2016 15:09

P75e67t78r 16U60h26e29r 1356626623205

No právě, ten systém je tak složitej, že se v něm normální člověk nevyzná a ani neví, kde má hledat. A to všechno se děje na "pár" kilometrech našich tratí.

0/0
9.2.2016 16:28



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.