Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vlakem z ČR do Paříže a zpět

Přibližně dva týdny zpět jsem napsal tento článek o levné cestě vlakem do Londýna. Ovšem, Německé dráhy nabízejí i jiné jízdenky z Německa, například do Paříže.

Upozorňuji, že článek JIŽ NENÍ aktuální. Prosím pokračujte ve čtení informací o cestě do Paříže v tomto článku. Děkuji za pochopení.

Pojďme se tedy podívat na to, jak se dá dostat levně vlakem do Paříže a zpět. Přímý vlak z Prahy do Paříže už sice nějakou dobu nejezdí, to však neznamená, že by se nešlo vlakem do Paříže s přestupy dostat.

Jak už jsem tedy naznačil, Německé dráhy nabízejí akční jízdenky, které se nazývají Europa-Spezial. A pravidla jsou jednoduchá: výchozí bod nebo koncový bod cesty musí být místo v Německu. Pak už záleží jen na tom, jak je místo dobře dostupné a zda si jízdenku budete kupovat zavčas dopředu.

V případě levných jízdenek do Paříže sice Německé dráhy ukazují jako příklad levné cesty už za 39 € cestu ze Stuttgartu, respektive z Frankfurtu nad Mohanem.

My však zkusíme najít spojení ze stanice Furth im Wald. Na webu Německých drah tedy zadáme spojení z Furth im Wald do Paris. Datum zvolíme tak, aby bylo 70 až 90 dní od dnešního dne. Zkusíme tedy 16. ledna 2013, čas odjezdu nastavím na 10:00. Vyhledávač sice po kliknutí na tlačítko Suchen bude protestovat, že zadání není jednoznačné, není však potřeba to řešit a potvrďte dole tlačítkem Suchen, že opravdu chcete takové spojení.

Ta da dá. Pokud jste správně postupovali, vyhledávač vám našel takovéto spojení jako je na tomto obrázku:

Magický výsledek: jízdenka z Furth im Waldu do Paříže za 39 €

Oproti jízdence do Londýna existují dokonce tři varianty, takže si cestu můžete lépe naplánovat. První i druhá varianta spojení sice vyžaduje cestu vlakem ALX 350 z Prahy už v pět ráno (podobně jako v případě cesty do Londýna) a potom je třeba čekat minimálně do 10:02 na odjezd regionálního vlaku do Norimberku. Proč píšu, že je třeba čekat minimálně do 10:02 po příjezdu vlakem z Prahy? Protože se může stát, že Vám vyhledávač nabídne dvě varianty a ta první bude už jen za 49 €, ta druhá, s odjezdem v 11:01 ovšem za 39 €. Příjezd do Paříže přitom zůstane stejný, tedy v 20:54, rozdíl je akorát v tom, že z Norimberku pojedete do Frankfurtu nad Mohanem jiným ICE vlakem.

Pravda, po Německu Vás nečeká příliš rychlá jízda, ale jakmile TGV překoná německou část trasy, najede na rychlodráhu do Paříž.

Třetí varianta cesty z Furth im Wald za 39 € nabízí cestu vlakem ALX 352 (ten z Prahy odjíždí v 9:15), kterým pojedete od ledna do Mnichova, kde přestoupíte do ICE vlaku do Stuttgartu. V 18:55 pak odjedete vlakem TGV 9570 ze Stuttgartu do Paříže, kam přijedete v 22:35. Opět platí, že po pomalejším úseku v Německu následuje rychlá jízda ze Štrasburgu.

A co cesta zpět? I v případě cesty zpět je třeba počítat s nutností pořízení jízdenky hodně dopředu, zkusíme tedy zadat datum 22. ledna 2013 a odjezd z Paříže v 7:00. Pokud jste postupovali správně, uvidíte tento obrázek (samozřejmě s odlišným datem odjezdu):

Výsledek hledání cesty zpět

Jak vidíte, existují dokonce čtyři varianty cesty, které jsou za 39 €. Doporučuji zvolit první variantu, po Německu totiž pojedete i IC vlakem a ve stanici Furth im Wald jste v 17:12. V 18:06 pak odjíždí osobní vlak do Plzně, kde navazuje rychlík do Prahy a příjezd do Prahy je v 21:44. Tato varianta cesty je přes Stuttgart, varianta cesty z Paříže v 9:10 je opět přes Frankfurt nad Mohanem a potom vlakem ICE. Můžete si dokonce vybrat, jestli chcete být ve Furth im Wald v 18:56 a pak čekat na vlak ALX 351 do Prahy s příjezdem do Prahy v 22:44 nebo si vyberete spojení přímo tímto expresem.

Určitou nevýhodou spojení z Paříže zpět je to, že neexistuje možnost dřívějšího příjezdu do Prahy než v 21:44. Při cestě do Paříže se totiž dá vyjet z Prahy už v 9:15, což je ideální čas na příjezd do Prahy z jiných českých měst (například z Ostravy či Brna), opačně už to nejde.

Celkové náklady pro majitele In-karty se slevou RailPlus za cestu z Prahy do Paíže a zpět: 2 * 39 € (jízdenky Europa Spezial bez místenek), 2 * 120 Kč SporoTiket v zákaznické variantě z Prahy do Domažlic, 2 * 21 Kč za jízdenku Domažlice - Furth im Wald Gr. (zákaznická cena), 86 Kč za zpáteční jízdenku z Furth im Wald Gr. do Furth im Wald (sleva na Railplus).

Celkem (při kurzu 1 € = 25 Kč): 2318 Kč, tedy jen 1159 Kč v jednom směru.

Pro ty, co nemají In-kartu jsou cenové náklady za akční jízdenku Německých drah samozřejmě stejné, ale po ČR je jízda pochopitelně dražší. SporoTiket na trasu Praha - Domažlice seženete od 160 Kč. Jízdenka z Domažlic stojí do Furth im Wald Gr. 28 Kč a zpáteční jízdenka z Furth im Wald Gr. do Furth im Wald stojí 112 Kč. Celkem tedy 2*28 + 112 + 2*160 = 488 Kč plus 2*39 €, tedy 2438 Kč, pokud nemáte In-kartu. V jednom směru tedy jen 1219 Kč.

Jízdenku Europa Spezial si můžete zakoupit na pobočce Student Agency v Brně na náměstí Svobody nebo na hlavním nádraží v Praze na pobočce RegioJetu...Ostatní jízdenky pak na pokladnách Českých drah.

Upozorňuji však, že Student Agency může mít jako prodejce jízdenek jiný kontigent jízdenek k dispozici, nemusí tedy nutně platit, že když vidíte jízdenku za 39 € z Furth im Wald do Paříže na bahn.de, tak že takovou vám nabídne i Student Agency. V takovém případě je třeba využít nákupu jízdenky přímo přes internet.

Jo - a ještě bych zapomněl, spojení si můžete zkusit najít i z jiných měst při hraních s ČR, například z Marktredwitz lze najít spojení do Paříže také za 39 €. Do Chebu dojedete vlakem R 752 v 9:27 a v 9:35 přestoupíte do spěšného vlaku 5282, kterým dojedete do města Marktredwitz. Odtud pak v 10:55 a příjezd do Paříže je v 20:54. Dá se jet i spojem z Marktredwitz v 13:56 (což je spoj, který jede přímo z Chebu a je na něj rozumná návaznost). Ale tyto experimenty už nechávám na vás, podle mého názoru je varianta přes Furth im Wald nejjednoduší a nabízí spojení z Prahy do Paříže s dvěmi, respektive třemi či čtyřmi přestupy a nazpět také. Oproti nabídce London Spezial je především dobré to, že Německé dráhy nabízejí akční jízdné na dva večerní spoje do Paříže (respektive dva ranní spoje z Paříže), takže se dá snáze vybírat vhodné spojení do Německa (pokud bych chtěl jet do Londýna z Brna, musel bych asi zvolit noční vlak z Brna do Prahy, potom v Praze na hlavním nádraží čekat, u této nabídky do Paříže mohu jet z Prahy až v 9:15, což znamená výjezd z Brna v 5:40, což je přeci jen o něco lepší než ten noční vlak). -mir-

Autor: Miroslav Hruška | neděle 4.11.2012 11:20 | karma článku: 25,91 | přečteno: 18464x
  • Další články autora

Miroslav Hruška

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma: 8,06 | Přečteno: 429x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Jak si zpřehlednit prohlížeč?

Taky máte potřebu mít v prohlížeči otevřeno mnoho stránek, přesněji v terminologii prohlížečů panelů (a ne jen vše mít v záložkách)? Já už teď tolik ne, dříve během studia na vysoké jsem tu tendenci měl.

26.10.2020 v 9:06 | Karma: 10,99 | Přečteno: 810x | Diskuse| Věda

Miroslav Hruška

Ze života Jana Marka - pohled člověka se zdravotním postižením na situaci nejen v dopravě

Každý běžný den cestuje veřejnou dopravou mnoho lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Každý z nich vnímá při cestování různé problémy, které nám nemusí být zcela zřejmé. O nich jsem v polovině února hovořil s Janem Markem.

22.3.2020 v 20:03 | Karma: 7,64 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Miroslav Hruška

Sáňkování ve švýcarském stylu

Tahle zima radovánkám na sněhu příliš nepřeje. I když v noci z 11. na 12. února přes noc napadl sníh a Brno se pokrylo aspoň na chvíli do zimního kabátku, bylo to málo. Zvu Vás na sáňkářský výlet do Švýcarska (a na závěr na pivo).

25.2.2020 v 7:46 | Karma: 9,57 | Přečteno: 459x | Diskuse| Cestování

Miroslav Hruška

Nočním vlakem napříč Polskem - aktualizovaný průvodce pro rok 2020

V lednu 2019 jsem na svém blogu poprvé publikoval podrobného průvodce cestováním nočními vlaky v Polsku. Jako každý rok však dochází k úpravám, proto v následujícím článku zhodnotím aktuální situaci.

3.2.2020 v 12:04 | Karma: 16,52 | Přečteno: 1335x | Diskuse| Cestování

Miroslav Hruška

Návrh pro alternativní trasování linek MHD v Líšni

Po dlouhé době dojde v Brně k prodloužení trolejbusové tratě v Líšni. Tím však zákonitě dojde ke změnám tras linek v Líšni a ke změně konceptu cestování. V následujícím článku představuji alternativní řešení dopravy.

8.11.2019 v 21:07 | Karma: 9,03 | Přečteno: 606x | Diskuse| Brno

Miroslav Hruška

Brněnské hlavní nádraží získalo nový vchod

Poněkud v tichosti byl po odkladech tento týden otevřen nový vchod na hlavní nádraží. Svůj účel zatím během rekonstrukce nádraží moc plnit nebude, ale po znovuotevření haly jej jistě mnoho cestujících využije pro zkrácení cesty.

31.10.2019 v 20:36 | Karma: 14,73 | Přečteno: 870x | Diskuse| Brno

Miroslav Hruška

Jak jsme zastropovali státní slevy v dopravě aneb satiricky o slevách

Tak jsme se včera dozvěděli, že někteří dopravci prý zneužívají státních slev v dopravě. Slovy Andreje Babiše, takovému zneužití je samozřejmě nutné zabránit přímo a hned, zvlášť když se to dozví příznačně cestou ve vlaku do Brna.

30.10.2019 v 10:45 | Karma: 13,94 | Přečteno: 752x | Diskuse| Společnost

Miroslav Hruška

Odkaz Rychlých šípů do dnešní doby

Letos je to 80 let od vydání prvního komiksu o Rychlých šípech a 20 let od úmrtí Jaroslava Foglara. Ústřední myšlenka boje dobra se zlem a cesty k ušlechtilosti zůstává aktuální i v dnešní době. Čemu se však můžeme už jen pousmát?

28.10.2019 v 19:15 | Karma: 19,63 | Přečteno: 840x | Diskuse| Společnost

Miroslav Hruška

Do Polska vlakem o něco snadněji a flexibilněji

V letošním roce jsem publikoval dva články z prostředí polské železnice. Situace se ale průběžně mění a tak nás český i polský dopravce občas příjemně potěší prohloubením tarifní spolupráce - o tom už dále v textu ...

28.7.2019 v 14:45 | Karma: 11,12 | Přečteno: 1295x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Věrnostní program Českých drah = prozákaznická (ne)koncepce?

Na konci dubna jsem psal na mém blogu o méně známých novinkách v tarifu Českých drah. Dnešním článkem poukázat na (ne)koncepčnost věrnostního programu Českých drah. Aktuální změny totiž přináší nechtěné (nedomyšlené) komplikace.

31.5.2019 v 13:20 | Karma: 11,85 | Přečteno: 1755x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Některé méně známé novinky v tarifu Českých drah (díl druhý)

Ve druhém díle článku bych Vás rád provedl světem novinek v tarifu Českých drah v nedávném období. Některé jsou k lepšímu a některé k horšímu. S čím novým tedy můžete při cestování s národním dopravcem počítat?

24.4.2019 v 14:45 | Karma: 17,75 | Přečteno: 1561x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Některé méně známé novinky v tarifu Českých drah (díl první)

V následujících dvou článcích bych Vás rád provedl světem novinek v tarifu Českých drah v nedávném období. Některé jsou k lepšímu a některé k horšímu. S čím novým tedy můžete při cestování s národním dopravcem počítat?

24.4.2019 v 11:25 | Karma: 14,12 | Přečteno: 1016x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Nočním vlakem napříč Polskem až k moři - i letos přímo z ČR a rychleji

Na začátku týdne jsem publikoval praktického průvodce pro milovníky nočního cestování pro cesty nočními vlaky v Polsku. V něm byl zmíněn i sezónní noční vlak Wydmy, který loni spojoval ČR s polským mořem. Bude spojovat i letos...

27.1.2019 v 11:39 | Karma: 25,32 | Přečteno: 5740x | Diskuse| Cestování

Miroslav Hruška

Nočními vlaky v Polsku - praktický průvodce pro milovníky nočního cestování

V našich českých luzích a hájích je cesta nočním vlakem s cílem vyspat se vzhledem k velikosti země nemyslitelná. V Polsku Vás noční vlaky přepraví od jihu až na sever či z východu na západ. Odkud a kam? Čtěte dále mého průvodce.

21.1.2019 v 14:17 | Karma: 26,71 | Přečteno: 5386x | Diskuse| Cestování

Miroslav Hruška

Dopady zlevnění veřejné dopravy na příkladu Brna a okolí

Dnešním článkem navazuji na svůj článek kritizující zavedení slevy 75 % na jízdném. Dnes představím, co přineslo v praxi zavedení slevy pro studenty a seniory především v okolí Brna. Následovat bude malý rozbor dopadů mimo Brno.

21.12.2018 v 20:17 | Karma: 32,21 | Přečteno: 6835x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Výměna místenek u Českých drah - na co si dát pozor aneb co možná nevíte

Už je to skoro rok, co je možné koupit vnitrostátní jízdenku Českých drah a stornovat ji snadněji než dříve. Vrátit se dají jízdenky koupené jak přes e-shop ČD, tak i na pokladně. Je tu však jeden zádrhel, o kterém asi nevíte.

13.8.2018 v 8:30 | Karma: 13,57 | Přečteno: 3442x | Diskuse| Cestování

Miroslav Hruška

V Brně bude jezdit více klimatizovaných autobusů

Současné horké dny znamenají snížený komfort ve vozidlech MHD obecně. V dálkových autobusech je klimatizace běžná, vozidla MHD ve většině českých měst ji zatím spíše nemají. V Brně však klimatizovaných vozidel bude brzy více.

6.8.2018 v 8:55 | Karma: 8,95 | Přečteno: 390x | Diskuse| Brno

Miroslav Hruška

Makáme ... 75 % sleva na jízdném ... ale za jakou cenu?

Už je to nějaký ten týden, co se na nás z billboardů usmívá premiér Andrej Babiš a snaží se nás s roztaženýma rukama, jež rozhazují, přesvědčit kampaní, že jeho vláda maká. A důkazem je i sleva 75 % na jízdné. Má to ale pár vad.

28.6.2018 v 9:41 | Karma: 20,81 | Přečteno: 3163x | Diskuse| Ekonomika

Miroslav Hruška

Prezident Zeman jmenoval podruhé Babiše premiérem a "nezklamal" ...

Tak byl Milošem Zemanem dnes podruhé v politickém životě jmenován premiérem této země Andrej Babiš. Nebyl by to ale Miloš Zeman, kdyby si opět nekopnul do médií a trochu si nerozporoval ... ostatně ...

6.6.2018 v 18:46 | Karma: 39,08 | Přečteno: 3040x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 326
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.