Neviditelná výstava v Praze

14. 02. 2012 18:51:00
Dnešním článkem bych Vás rád pozval na Neviditelnou výstavu. Navštívil jsem ji o minulé neděli a protože se mi výstava opravdu líbila, chci se touto cestou podělit o své dojmy a třeba i někoho ze čtenářů nalákat :)

O Neviditelné výstavě jsem slyšel od kamaráda, který tuto výstavu navštívil loni v létě. A když mi jedna moje kamarádka z Prahy výstavu rovněž doporučila, bylo mi jasné, že po zkouškách se do Prahy vydat prostě musím. A tak jsem se minulou neděli konečně vypravil do Prahy na tuto výstavu.

Původně jsem objednal v Praze u známého rezervaci na 12:30, ale nakonec jsem na Karlovo náměstí přijel s menším zpožděním, ale ničemu to nevadilo, toho dne moc plno nebylo a tak jsem zaplatil studentské vstupné (170 Kč) a v 13:00 byl pozván ke vstupu do neviditelné části výstavy. Neviditelná výstava má totiž dvě části: viditelnou a neviditelnou. V té viditelné si můžete prohlédnout, jak vypadá psací stroj pro nevidomé pro zápis Braillova písma nebo karty. Zavazadla a kabáty si můžete odložit do skříněk, jejichž dvířka mají stručné informace o různých poruchách zraku.

Před vstupem do neviditelné části jsem neopomněl sundat si brýle a samozřejmě jsem nechal mobilní telefon ve skříňce.

Spolu se sedmi dalšími návštěvníky tedy vstupujeme zařazeni "ve vláčku" do neviditelné části, kde nás pohltí absolutní tma. Od této chvíle až do okamžiku, kdy projdeme neviditelným územím, tedy nevidím vůbec nic. Vnímám jen tmu. A hlas průvodkyně Terezy, která na nás již čeká. Dozvídáme se, že po cestě nás nečekají žádné schody, semtam se ale může vyskytnout určitá terénní nerovnost.

A netradiční prohlídka začíná. Ocitáme se v bytě a jak procházíme bytem a dotýkáme se stěny, zjišťujeme, že kolem nás jsou umístěny různé předměty, například kuchyňská linka či topení. V další části výstavy jdeme do ruchu velkoměsta: narazíme tedy na odpadkový koš, trabanta, po chvíli i moped...

Celou tu dobu si povídáme s průvodkyní o tom, jaké to je nevidět. Respektive, v případě Terezy vidět jen trochu (naše průvodkyně Tereza je slabozraká a částečně tedy vidí).

Dále jsme se ještě prošli lesem, kde je i malý mostek, potom jsme šli do galerie a prohlídku zakončili v neviditelném baru.

Celou tu dobu během prohlídky samozřejmě bylo postaráno i o zábavu, neboť jsme se občas zamotali v prostoru a Tereza nás musela trochu korigovat, kudy máme jít. Každý jsme měli číslo (od 1 do 8).

Na závěr před návratem do světa, kde opět uvidíme, nám Tereza poradila dívat se zpočátku do země a mhouřit oči.

Trochu se mi motá hlava, když jsem vylezl na světlo, ale zážitek je to unikátní.

Po skončení prohlídky jsem si ještě krátce popovídal s Terezou a pak jsem již z výstavy odešel.

Jak už jsem naznačil na začátku, Neviditelná výstava se mi opravdu líbila a mohu ji jen doporučit i Vám, čtenářům mého blogu. Stojí to fakt za to.

Výstava je na Novoměstské radnici v Praze (Karlovo náměstí 1/23) a trvá až do letošního července. Návštěvu výstavy doporučuji objednat přes jednoduchý rezervační systém na stránce Neviditelna.cz či přímo zavolat. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | úterý 14.2.2012 18:51 | karma článku: 7.56 | přečteno: 1194x

Další články blogera

Miroslav Hruška

Jedna jízdenka vládne všem

Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?

10.3.2023 v 14:56 | Karma článku: 8.06 | Přečteno: 423 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 328 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.13 | Přečteno: 288 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 505 | Diskuse
Počet článků 326 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1966

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...