Co nám České dráhy zapomněly říct?

Když jsem se na začátku prosince vrátil z Londýna, koupil jsem si následující den z Prahy jízdenku do Brna za 175 Kč. Pravda, pokud bych si ji koupil dříve, ušetřil bych, odteď však budu platit více. ČD o tom ale taktně mlčí.

Oficiálně se v tiskové zprávě ze 4. listopadu s názvem "Ceny většiny jízdenek ČD se od prosince nezmění" doslova uvádí:

České dráhy ponechají v novém jízdním řádu ceny většiny jízdních dokladů na úrovni letošního roku. Úpravy několika málo vybraných nabídek budou minimální a drtivé většiny zákazníků se vůbec nedotknou.

Pravda, hned první novinka je vlastně spíše pozitivní:

snížení ceny jízdného v 1. vozové třídě ve vnitrostátní přepravě ve všech tarifních kilometrech (z 1,5násobku na 1,3násobek obyčejného jízdného ve druhé třídě, doposud to platilo pouze na vzdálenost nad 121 km),

To je rozhodně příjemná novinka, problém je ovšem v tom, že pro moji nejčastější trasu Brno - Praha (respektive do léta tohoto roku především trasu Brno - Uherské Hradiště) je taková změna k ničemu, protože na tuto trasu používám především Včasné, respektive Akční jízdenky a k nim bych musel doplatit tak jako tak zbytek částky k částce, kterou bych zaplatil za první třídu.

Co mne však zarazilo při studování podmínek Akčních jízdenek pro trasu Brno - Praha, je fakt, že nově budu platit za jízdenku z Brna do Prahy ne 175 Kč, ale 179 Kč s In Kartou. A v případě, že bych neměl In Kartu, tak v den odjezdu pak 219 Kč, nikoliv 210 Kč. Samozřejmě, tato cena platí v případě, že si jízdenku koupím až v den odjezdu nebo den předem, pokud si jízdenku koupím dříve, bude cena zajímavější. Ale na druhou stranu, úspora je maximálně 20 Kč u varianty s In Kartou, respektive 30 Kč bez In Karty (jde o ceny Včasných jízdenek). Tyto úspory však obvykle neřeším.

Vzhledem k tomu, že na trase Praha - Brno jezdí poměrně dost cestujících a někteří si jízdenku kupují až v den odjezdu, tak se jich tato změna ceny o 4, respektive 9 Kč dotkne v každém případě. Ačkoliv nemohu odhadovat, kolik cestujícících takto cestuje, ale s ohledem na úvodní komentář Českých drah, že drtivé většiny zákazníků se úpravy nabídek nedotknou, tak u trasy Praha - Brno si troufám odhadovat, že této cenové úpravy si cestující všimnou. České dráhy tak nemají zcela pravdu. A ještě o tomto zdražení taktně v tiskové zprávě mlčí, respektive zapomněly nám tuto novinku říct. Zdražení Akční jízdenky mezi Prahou a Brnem zjistíte až ve chvíli, kdy si jízdenku kupujete, případně studujete dokument k této nabídce. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | sobota 26.12.2015 12:22 | karma článku: 20,66 | přečteno: 1515x
  • Další články autora

Miroslav Hruška

Jedna jízdenka vládne všem

10.3.2023 v 14:56 | Karma: 8,06

Miroslav Hruška

Jak si zpřehlednit prohlížeč?

26.10.2020 v 9:06 | Karma: 10,99
  • Počet článků 326
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1971x
Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.