Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co nám České dráhy zapomněly říct?

26. 12. 2015 12:22:00
Když jsem se na začátku prosince vrátil z Londýna, koupil jsem si následující den z Prahy jízdenku do Brna za 175 Kč. Pravda, pokud bych si ji koupil dříve, ušetřil bych, odteď však budu platit více. ČD o tom ale taktně mlčí.

Oficiálně se v tiskové zprávě ze 4. listopadu s názvem "Ceny většiny jízdenek ČD se od prosince nezmění" doslova uvádí:

České dráhy ponechají v novém jízdním řádu ceny většiny jízdních dokladů na úrovni letošního roku. Úpravy několika málo vybraných nabídek budou minimální a drtivé většiny zákazníků se vůbec nedotknou.

Pravda, hned první novinka je vlastně spíše pozitivní:

snížení ceny jízdného v 1. vozové třídě ve vnitrostátní přepravě ve všech tarifních kilometrech (z 1,5násobku na 1,3násobek obyčejného jízdného ve druhé třídě, doposud to platilo pouze na vzdálenost nad 121 km),

To je rozhodně příjemná novinka, problém je ovšem v tom, že pro moji nejčastější trasu Brno - Praha (respektive do léta tohoto roku především trasu Brno - Uherské Hradiště) je taková změna k ničemu, protože na tuto trasu používám především Včasné, respektive Akční jízdenky a k nim bych musel doplatit tak jako tak zbytek částky k částce, kterou bych zaplatil za první třídu.

Co mne však zarazilo při studování podmínek Akčních jízdenek pro trasu Brno - Praha, je fakt, že nově budu platit za jízdenku z Brna do Prahy ne 175 Kč, ale 179 Kč s In Kartou. A v případě, že bych neměl In Kartu, tak v den odjezdu pak 219 Kč, nikoliv 210 Kč. Samozřejmě, tato cena platí v případě, že si jízdenku koupím až v den odjezdu nebo den předem, pokud si jízdenku koupím dříve, bude cena zajímavější. Ale na druhou stranu, úspora je maximálně 20 Kč u varianty s In Kartou, respektive 30 Kč bez In Karty (jde o ceny Včasných jízdenek). Tyto úspory však obvykle neřeším.

Vzhledem k tomu, že na trase Praha - Brno jezdí poměrně dost cestujících a někteří si jízdenku kupují až v den odjezdu, tak se jich tato změna ceny o 4, respektive 9 Kč dotkne v každém případě. Ačkoliv nemohu odhadovat, kolik cestujícících takto cestuje, ale s ohledem na úvodní komentář Českých drah, že drtivé většiny zákazníků se úpravy nabídek nedotknou, tak u trasy Praha - Brno si troufám odhadovat, že této cenové úpravy si cestující všimnou. České dráhy tak nemají zcela pravdu. A ještě o tomto zdražení taktně v tiskové zprávě mlčí, respektive zapomněly nám tuto novinku říct. Zdražení Akční jízdenky mezi Prahou a Brnem zjistíte až ve chvíli, kdy si jízdenku kupujete, případně studujete dokument k této nabídce. -mir-

Autor: Miroslav Hruška | sobota 26.12.2015 12:22 | karma článku: 19.47 | přečteno: 1450x

Další články blogera

Miroslav Hruška

Netradiční květnový výlet do Polska aneb Polsko (rychlo)vlakem i letadlem - díl první

Je sobota 20. května, sedm hodin ráno a já právě vyrážím společně s kamarádem z Brna vlakem do Bohumína a dále do Polska. Co jsme všechno viděli a zažili, o tom už následující reportáž...

12.8.2017 v 17:30 | Karma článku: 12.94 | Přečteno: 552 | Diskuse

Miroslav Hruška

České dráhy a jejich snaha o inovaci první třídy ... aneb co není "sexy"?

Aneb co vlastně očekávají České dráhy od první třídy ve vlacích? A co je a není "sexy" v případě první třídy, alespoň podle pana Martina Bělčíka, člena představenstva Českých drah? A co bude spíše "sexy" podle mne?

8.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 24.43 | Přečteno: 3264 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak jsem vypnul aneb reportáž z druhé víkendovky v Jeseníkách

Jedna víkendovka mi nestačila. Respektive nebude stačit. S tímto pocitem jsem se přihlásil na obě jarní víkendovky Zeměchval. Takže sotva jsem se vzpamatoval z jedné víkendovky, vyrážím v pátek 5. května do Jeseníku znovu.

27.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 9.03 | Přečteno: 337 | Diskuse

Miroslav Hruška

Zajímavosti z návrhu železničního jízdního řádu od prosince 2017

Během tohoto víkendu byl na stránkách SŽDC zveřejněn návrh železničního jízdního řádu pro rok 2018. Ač jde o pracovní dokument, lze z něho vyčíst několik zajímavostí, např. zrychlení na některých tratích či více konkurence pro ČD.

11.6.2017 v 18:30 | Karma článku: 14.90 | Přečteno: 932 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Jan Matějů

Jak dál s EET

Některé politické strany předesílají, že se po letošních sněmovních volbách budou chtít znovu zabývat projektem elektronické evidence tržeb (EET).

24.8.2017 v 8:19 | Karma článku: 12.87 | Přečteno: 381 | Diskuse

Adam Mikulášek

Proč si nejbohatší jedno procento hýčká radikální levici?

Protože se naučila v ekonomických otázkách ustupovat, smířila se s globál-kapitalizmem, a naopak korporacím pomáhá lidi natolik vykořenit, že jedinou „útěchou“ jim je bavit se tím, co lze koupit za peníze.

23.8.2017 v 19:56 | Karma článku: 29.89 | Přečteno: 697 | Diskuse

Petr J. Dostál

Manipulace s tržním kurzem akcií ČEZu, insider trading, opční program, směřování ČEZ

Insider trading, zlatý důl pro manažery, politické pozadí, co se zlatými vejici. ČEZ nebyl a není řízen stoprocentně v zájmu akcionářů.

23.8.2017 v 18:23 | Karma článku: 12.68 | Přečteno: 405 | Diskuse

Karel Stryczek

Důchodové zabezpečení v USA. Jdeme do penze, kdy a za kolik?

Kdy chodí Američani do důchodu? A kolik berou? Slyšel jsem, že někteří pracují do smrti. Padne-li pár takových otázek a komentářů, znamená to, že odpovědi na dotazy jak funguje americký důchodový systém by mohly zajímat více lidí.

23.8.2017 v 10:39 | Karma článku: 27.97 | Přečteno: 1610 | Diskuse

Marek Orawski

Proč se pojistit proti úrazu? Může převrátit život nejen váš, ale i vašich nejbližších!

To, zda si sjednáte úrazové pojištění, není jen vaše věc. Vážný úraz může převrátit naruby život váš i celé vaší rodiny. Ochranou je kvalitní úrazové pojištění.

23.8.2017 v 10:29 | Karma článku: 4.95 | Přečteno: 182 | Diskuse
Počet článků 301 Celková karma 15.47 Průměrná čtenost 1711

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji v Turistickém informačním centru města Brna. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. V současnosti připravuji stránku Lesnický Slavín. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.