Cestopisy

Miroslav Hruška

Netradiční květnový výlet do Polska aneb Polsko (rychlo)vlakem i letadlem - díl druhý

V prvním díle této dvojdílné reportáže jsem s mým kamarádem zkoumal dopravní zajímavosti Katovic. Na závěr jsme se přesunuli polským Pendolinem do Varšavy. V tomto dílu tedy prozkoumáme Varšavu a také se proletíme letadlem ...

17.11.2017 v 13:10 | Karma článku: 15.63 | Přečteno: 893 | Diskuse

Miroslav Hruška

Netradiční květnový výlet do Polska aneb Polsko (rychlo)vlakem i letadlem - díl první

Je sobota 20. května, sedm hodin ráno a já právě vyrážím společně s kamarádem z Brna vlakem do Bohumína a dále do Polska. Co jsme všechno viděli a zažili, o tom už následující reportáž...

12.8.2017 v 17:30 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 1469 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak jsem vypnul aneb reportáž z druhé víkendovky v Jeseníkách

Jedna víkendovka mi nestačila. Respektive nebude stačit. S tímto pocitem jsem se přihlásil na obě jarní víkendovky Zeměchval. Takže sotva jsem se vzpamatoval z jedné víkendovky, vyrážím v pátek 5. května do Jeseníku znovu.

27.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 12.31 | Přečteno: 553 | Diskuse

Miroslav Hruška

Tam, kde pramenila Naděje a přišel mráz ... aneb víkendovka v Jeseníkách

Je pátek, 28. dubna a já ani ne po roce jedu vlakem do Jeseníku na víkendovku se Zeměchválami. Ale tentokrát to bude jiná liga. Ostatně, když jsem pár hodin před cestou varován, že podmínky budou stížené sněhem, lze něco tušit ...

30.5.2017 v 19:38 | Karma článku: 13.97 | Přečteno: 470 | Diskuse

Miroslav Hruška

Velikonoční Ukrajina - 2. díl

Bílá sobota dopoledne, 26. března 2016 a já jsem právě přijel s Lukášem úspěšně do Kyjeva. Co jsme zajímavého zažili viděli v Kyjevě a jak probíhala zpáteční cesta domů? Pak čtěte dále...

12.7.2016 v 7:30 | Karma článku: 21.90 | Přečteno: 1484 | Diskuse

Miroslav Hruška

Velikonoční Ukrajina - 1. díl

Zelený čtvrtek večer, 24. března 2016 a já vyrážím z Brna rychlíkem do Ostravy s Lukášem. Náš cíl je jasný - Ukrajina. Není však úplně jasné, kam až dojedeme. Bude to Užhorod? Lvov? Či dokonce Kyjev?

9.6.2016 v 21:09 | Karma článku: 24.27 | Přečteno: 1602 | Diskuse

Miroslav Hruška

Postřehy z návštěvy Londýna

Na přelomu listopadu a prosince jsem navštívil poprvé v životě Londýn. Chcete vědět, co se mi v Londýně líbilo? Pak čtěte dále :-) Článek však nebude tentokrát psaný jako reportáž den po dni, ale jako seznam mých postřehů :-)

20.12.2015 v 10:21 | Karma článku: 23.28 | Přečteno: 1965 | Diskuse

Miroslav Hruška

Přechod přes žhavé uhlí - cesta integrace - reportáž

Něco se se mnou děje. Nejsem tím, kým jsem byl. A hledám nové výzvy a směr. A jednou z nich je přechod přes žhavé uhlí v rámci brontosauří víkendovky nedaleko Brna. Toužím překonat své limity. Povedlo se mi to? Pak čtěte dále...

15.11.2015 v 12:13 | Karma článku: 17.98 | Přečteno: 837 | Diskuse

Miroslav Hruška

Reportáž z Labyrintu aneb další brontosauří víkendovky

Je pátek večer, 9.10.2015 a já čekám s několika dalšími účastníky v Hostivici na nádraží. Nedaleko odtud proběhne další víkendovka Zeměchval, s mystickým názvem Labyrint...Ale už jen cesta sem byla tak trochu labyrintem...

14.11.2015 v 8:00 | Karma článku: 12.42 | Přečteno: 224 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak silná byla voda ... aneb reportáž z brontosauří víkendovky

Je pátek, 2. října 2015 ráno a já vyrážím z domu směr hlavní nádraží. Na zádech milovaný batoh Gemma, na tváři úsměv a očekávání. Můj cíl je město Jeseník a následně chata Maxovka a zeměchvální víkendovka "Síla vody"

10.11.2015 v 12:01 | Karma článku: 12.99 | Přečteno: 395 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak jsem vyplul a letěl aneb reportáž z Bronťárny (3. díl)

Tímto textem navazuji na druhý díl reportáže, ve kterém jste si mohli přečíst o tom, jak probíhaly první dny práce na stezce. Zvu Vás tedy ke čtení třetího a současně posledního dílu mých dojmů z této akce Brontosaura :)

1.8.2014 v 6:55 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 427 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak jsem vyplul a letěl aneb reportáž z Bronťárny (2. díl)

Tímto textem navazuji na první díl reportáže, ve kterém jste si mohli přečíst o tom, proč jsem se přihlásil na akci základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály "Vypluj a leť".

31.7.2014 v 17:01 | Karma článku: 11.13 | Přečteno: 392 | Diskuse

Miroslav Hruška

Jak jsem vyplul a letěl aneb reportáž z Bronťárny (1. díl)

Pátek 4. července 2014: Sedím v rychlíku z Olomouce do Krnova ve chvíli, kdy po dlouhé době opět píšu poznámky do svého cestovního deníku.  

24.7.2014 v 17:38 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 670 | Diskuse

Miroslav Hruška

Reportáž z výšlapu na Velkou Javořinu

Když jsem se v únoru tohoto roku dozvěděl, že bude možné dojet na jednu jízdenku v rámci Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje až do slovenského města Myjava, zpozorněl jsem.

28.5.2014 v 17:48 | Karma článku: 20.18 | Přečteno: 1116 | Diskuse

Miroslav Hruška

Letní vlakové cestování po Rakousku – díl osmý – Semmering

Letní dny se pomalu začaly krátit a protože jsem si na poslední týden platnosti letní jízdenky Sommerticket rakouských drah naplánoval výlet do Švýcarska, už najednou nebylo moc času...

17.9.2013 v 22:15 | Karma článku: 15.35 | Přečteno: 828 | Diskuse

Miroslav Hruška

Letní vlakové cestování po Rakousku – díl sedmý – Šumava

V pořadí již šestý výlet s letní jízdenkou Sommerticket rakouských drah jsem tentokrát naplánoval jako výlet částečně okružní. Zvu vás tedy ke čtení dojmů a zážitků...

16.9.2013 v 20:41 | Karma článku: 20.01 | Přečteno: 1255 | Diskuse

Miroslav Hruška

Letní vlakové cestování po Rakousku - díl šestý - Štýrský Hradec

V pořadí již pátý letní výlet s letní jízdenkou Sommerticket rakouských drah jsem tentokrát uskutečnil na jih Rakouska, konkrétně do Štýrského Hradce. Zvu vás tedy ke čtení dojmů a zážitků...

11.9.2013 v 16:07 | Karma článku: 22.11 | Přečteno: 1051 | Diskuse

Miroslav Hruška

Letní vlakové cestování po Rakousku - díl pátý - Bodamské jezero

Čtvrtý letní výlet s letní jízdenkou Sommerticket rakouských drah jsem tentokrát uskutečnil na západ Rakouska, konkrétně na Bodamské jezero. Zvu vás tedy ke čtení dojmů a zážitků...

4.8.2013 v 16:22 | Karma článku: 20.48 | Přečteno: 1608 | Diskuse

Miroslav Hruška

Letní vlakové cestování po Rakousku - díl třetí - Innsbruck

Jak už jsem zmínil v prvním díle reportáží z letních cest po Rakousku, pro toto léto jsem se rozhodl zakoupit vlakovou jízdenku rakouských drah s názvem Sommerticket, která umožňuje jezdit poměrně svobodně po Rakousku.

23.7.2013 v 9:45 | Karma článku: 19.66 | Přečteno: 1387 | Diskuse

Miroslav Hruška

Letní vlakové cestování po Rakousku - díl první

Tímto článkem bych rád zahájil sérii článků, ve kterých se budu zmiňovat o mých letošních výletech vlakem po Rakousku.  

7.7.2013 v 23:42 | Karma článku: 14.44 | Přečteno: 1157 | Diskuse
Počet článků 326 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1966

Věnuji se esperantu, železnici a veřejné dopravě. V lednu 2016 jsem úspěšně ukončil magisterský obor na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity. Rád cestuji, zejména do Polska, kde jsem navštívil např. Varšavu, Malbork a Osvětim. Můžete také navštívit můj miniblog na Twitteru Příležitostně píšu články na server ŽelPage, přehled článků zde. Aktuálně pracuji pro České dráhy. Pravidelně taktéž přispívám na esperantskou Wikipedii. Od září 2014 jsem členem základního článku Hnutí Brontosaurus Zeměchvály, od ledna 2016 pak radním tohoto článku. Od července 2017 do října 2018 jsem spravoval stránku Esperanto.cz na Facebooku. V květnu 2020 jsem spustil novou stránku o Lesnickém Slavínu, oblasti nedaleko Brna. Tento web dnes nabízí tipy na výlety, fotografie a cesty pro každého. Přeložen je i do esperanta. Moje vizitka: http://about.me/miroslavhruska.